اقوام ایرانی در کرمانشاه گرد هم می آیند

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: اولین جشنواره بین المللی اقوام از 30 دی ماه با حضور اقوام مختلف ایرانی و نیز گروه‌هایی از اقوام سه کشور تاجیکستان، هند و عراق در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره تا سوم بهمن ماه ادامه داشته و گروه های هنری اقوام در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.

رحیمی زنگنه گفت:در بخش آواها و نماهای آیینی 23 گروه شرکت خواهند داشت که از این تعداد هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی، سه گروه از کشورهای تاجیکستان، هند و عراق و 12 گروه نیز از استان کرمانشاه هستند.

رحیمی زنگنه افزود: در بخش نمایش‌های آیینی نیز این جشنواره میزبان 14 گروه نمایشی است که هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی و شش گروه از استان کرمانشاه در آن شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور 15 استان در بخش نمایشگاه لباس اقوام این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه غرفه های صنایع دستی اقوام هم برپا خواهد بود.

رحیمی زنگنه با اشاره به اجرای برنامه‌های جنبی در این جشنواره، گفت: علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره، نشست های تخصصی با موضوع "بررسی فرهنگ و هنر اقوام" با حضور اساتید و کارشناسان برجسته در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین نمایش عکس و گرافیک اقوام نیز به همت انجمن عکاسان و گرافیک استان در این جشنواره برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه (30 دی)، گفت: پیش از مراسم افتتاحیه، هنرمندان و مسئولان بر سر مزار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم استان حضور یافته و ادای احترام خواهند کرد.