دستگیری کلاهبردار۵ میلیارد ریالی در شهرستان کنگاور

سردار منوچهر امان الهی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از کشف کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی در شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: متهم این پرونده تاکنون به چندین مورد کلاهبرداری در استان های تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه و کردستان اعتراف کرده و به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی تصریح کرد: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان کنگاور و ارائه مرجوعه قضائی و مستندات مجرمانه مبنی بر کلاهبرداری، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: طبق اظهارات مالباخته، وی چندی پیش برای دریافت وام به یکی از بانک های شهرستان کنگاور مراجعه کرده است که مردی حدوداً ۴۰ ساله با این وعده که می تواند از طریق یکی از آشنایان خود بدون نوبت وام کلان بگیرد، او را فریب داده و پول را به حساب خود واریز کرده است.

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با توجه به اینکه در مدت کوتاهی ۶ نفر دیگر نیز با شکایت های مشابه به پلیس آگاهی کنگاور مراجعه کرده اند، اکیپی ویژه، مسئول رسیدگی به این پرونده کلاهبرداری شد.

سردار امان اللهی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و جمع آوری سرنخ های به دست آمده، عوامل پلیس آگاهی به صورت محسوس و نامحسوس تمامی بانک های شهرستان کنگاور را تحت نظر قرار دادند، اما متهم که بسیار هوشمندانه عمل می کرد هیچ ردی از خود باقی نمی گذاشت، که در نهایت با تلاش های شبانه روزی پلیس، فرد کلاهبردار شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: متهم در بازجویی های صورت گرفته در ابتدا منکر هرگونه انجام کلاهبرداری شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات کافی به بزه انتسابی اعتراف و تحقیقات از متهم کماکان ادامه دارد که احتمال می رود به تعداد شاکیان پرونده اضافه شود.

سردار امان اللهی اظهار داشت: متهم تاکنون به چندین مورد کلاهبرداری به میزان پنج میلیارد ریال در استان های تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه و کردستان اعتراف کرده است، همچنین دو مورد سابقه قاچاق سلاح و کلاهبرداری نیز دارد و به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس بارها و بارها به شهروندان هشدار داده است که فریب وعده های واهی سودجویان را نخورند، متذکر شد: متأسفانه این مجرمان و متخلفان هستند که از بی توجهی مردم به هشدارها و توصیه های پلیسی بهره مند می شوند.