کلاه هایی که از سر زنان مجازی برداشته می شود

سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: با گسترش روز‌افزون شبکه‌های اجتماعی افرادسودجو کلاهبرداری‌های گوناگون وگسترده‌ای را برای فریب و سواستفاده از زنان و دختران به راه انداخته ‌اند.

 

وی افزود: پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا گویای آن است که تمرکز اخاذان و کلاهبرداران بر روی زنان و دختران جامعه ایرانی رو به افزایش است و این موضوع زنگ خطر را برای این قشر از کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به صدا در آورده است.

 

اسماعیلی تصریح کرد:در حال حاضر برخی از این فریب‌ ها به کلاهبرداری و اخاذی ‌های مالی بالایی ختم شده و حتی درآمد های میلیاردی را برای کلاهبرداران به همراه می ‌آورد که در این بین برخی از این فریب‌ ها نیز موجب لطمه به آبروی افراد و بروز اتفاقات تلخ شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا همواره از گسترش تکنولوژی حمایت می‌ کند و به هیچ وجه نیز قصد ندارد قضیه تکراری شبکه‌های اجتماعی خوب هستند یا بد، را به میان بکشد، اما با آگاه سازی در مورد برخی از فریب ‌های رایج کلاهبرداران در این شبکه‌ها می توان زنان و خانواده ‌های ایرانی را در این رابطه هوشیار کرد.

 

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: علاوه بر بازتاب‌ های رسانه ‌ای گسترده فریب و سواستفاده از خانم‌ها در شبکه‌های اجتماعی، در برخی موارد به دلایلی همچون کم سن بودن و جنسیت قربانیان و مسایلی از قبیل حفظ آبرو و نگرانی از نحوه مواجهه خانواده‌ ها در بخش عمده ‌ای از موارد شکایتی مطرح نمی‌ شود.