خسارت بارندگی شب گذشته به کشاورزی کوهبنان

محسن ایزدی در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: به‌دلیل تغییرات ناگهانی جوی و باران شدید شب گذشته خسارات جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی، دامداری، باغ‌ها و راه‌های ارتباطی شهرستان وارد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاهای شمالی شهرستان و منطقه پشتکوئیه در تگرگ شدید دچار خسارت جدی شده‌اند که با تلاش اداره راه و شهرسازی و مساعدت شهرداری جاده ارتباطی کوهبنان به یزد بازگشایی شده است.

ایزدی ادامه داد: اما در حال حاضر راه‌های مواصلاتی بسیاری از روستاهای منطقه پشتکوئیه دچار خسارت جدی شده و مردم این مناطق گرفتار شدند که امیدواریم طی امروز و فردا این مشکل برطرف شود.

جانشین شورای مدیریت بحران کوهبنان تاکید کرد: بارندگی شب گذشته در سطح شهر نیز موجب جاری شدن سیلاب‌ها و رودخانه فصلی شهر کوهبنان شد.

ایزدی تاکید کرد: در بسیاری از روستاها از جمله کاروانگاه، درآب، فیدکوئیه، ده‌بالا، عباس‌آباد، درب‌هود، باب‌جزی و ... به‌دلیل راه افتادن سیلاب و رودخانه‌ها گل و لای فراوانی وارد مزارع و راه‌های مواصلاتی شده که در برخی از مواقع این مهم به‌دلیل نبود سیل‌بند و تغییر نامناسب آب‌های سطحی رخ داده است.

وی تصریح کرد: در نخستین فرصت پس از این اتفاق اعضای شورای مدیریت بحران، گروه امداد و نجات هلال‌احمر، نیروی انتظامی  و خبرنگاران در مناطق حادثه‌دیده حاضر و تمام وسایل و امکانات امدادی و ماشین‌آلات سنگین برای خدمت‌رسانی بهتر به آسیب دیدگان مهیا شد.

ایزدی یادآور شد: در سیل خسارت جدی به قنوات و مزارع کشاورزی شهرستان وارد شد و روستای ده‌بالا فیدکوئیه به عنوان مرکز پرورش شترمرغ شهرستان خسارت جدی دید که ساختمان کشتارگاه دام را سیل با خود برد و سه شترمرغ  نیز همراه آب رودخانه از بین رفتند.

وی تاکید کرد: از ساعت اولیه صبح امروز اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در گروه‌های چند نفره به مناطق روستایی اعزام شده‌اند تا میزان خسارت وارد شده از سیل را بررسی و به افراد گرفتار در روستاها کمک کنند.

معاون عمرانی فرماندار کوهبنان ابراز داشت: با توجه به نامناسب بودن شرایط جوی در شهرستان ستاد بحران کوهبنان به صورت آماده‌باش کامل است و تمام تجهیزات و ماشین‌آلات برای ارائه خدمات آماده هستند.