شهری در ایران که ۲۰روستا آن به ۲۰۰روستا آب قرض می‌دهند!

زیر دوش حمام، یک ساعت تمام با صدای بلند تمرین خوش صدایی می‌کنی و در گرمای تابستان، روزانه تن به آب می‌زنی تا خنک شوی، درختان باغچه را با آب شرب آبیاری می‌کنی و از نسیم خنک درختان خیس بر روی صورتت لذت می‌بری.

ماشینت را در پارکینگ خانه با آب شرب آبکشی می‌کنی و سپس حیات خانه‌ات را با فشار آب لوله پاک می‌کنی و احساس پاکیزگی می‌کنی. در استخر خانه باغت شیرجه می‌زنی و احساس آرامش و شادابی می‌کنی. شیر آب را باز می‌گذاری تا بر روی ظرفهایت برق بیفتد.

اما آیا می‌دانی آن سوتر، در استان کرمان و منطقه محروم جازموریان روستاهایی وجود دارد که به هم آب قرض می‌دهند؟ آری. چنین روستاهایی در کشورمان وجود دارد. کم آبی و یا بهتر بگویم، بحران بی‌آبی، حیات روستاهای بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب را تهدید می کند.

تنش آبی ۲۰۰روستا در جازموریان

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌نور امام جمعه بخش جازموریان روز گذشته در جلسه شورای اداری پنج شهرستان جنوب کرمان در این شهرستان با بیان اینکه خیلی از کارهای انجام شده در منطقه جازموریان و شهرستان رودبار جنوب به دلیل وسعت و محرومیت زیاد به چشم نمی‌آید، اظهار داشت: امیدواریم مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: بخش جازموریان منطقه وسیعی با ۵۴ هزار نفر است که مشکلات زیادی دارد و در بخش آب روستایی با ۲۲۰ روستا تنها ۲۰ روستای آن آب دارند و زنان روستایی باید چند کیلومتر راه بروند و آب تهیه کنند.

خواب سنگین مسئولان و فراموشی روستاهای جازموریان

ترکیدگی شبکه آبرسانی شهر زهکلوت در حالی است که مردم آب را جیره بندی کرده اند و هر روز فقط دوساعت از ۲۴ساعت را آب دارند این شبکه آبرسانی مربوط به زمانی است که این شهر روستا بود و حالا با شهر شدن باید شبکه آبرسانی این منطقه تعویض شود .

نعمت الهی که قدر آن را نمی دانیم در شهر زهکلوت و با ترکیدگی لوله ها در برخی از نقاط این شهر باعث بی آبی روستاهای این شهر و باعث خوشحالی چوپانان شده است .

محمدی خانم خانه دار جازموریانی با ابراز گلایه مندی از جیره بندی آب در این شهر به خبرنگار رودبار ما گفت: شهر زهکلوت با ارتقاء به شهر شدن هنوز از امکانات زمان روستا برخوردار است و با این روند زندگی کردن در این شهر بسیار مشکل است.

وی از بی‌توجهی مسئولان ابراز ناراحتی کرد و گفت: ما تمام تعرفه های شهری رو پرداخت می کنیم چرا موقع استفاده باید از  امکانات روستایی را داشته باشیم،این مشکل فقط با تعویض لوله ها قابل پیگیری است که مردم زهکلوت از مسئولان انتظار دارند در این مورد چاره ای بیاندیشند.

امیداوریم مسئولان قدری مسئولانه در قبال تعهدات خود نظارت داشته باشند تا اجر و زحمت شیرین کار خویش را با نارضایتی و گلایه به حق مردم به پایان نرسانند و با اقدام وعمل به موقع به تعهدات خود برای ایرانی آباد تلاش کنیم.

بخش زهکلوت به مرکزیت جازموریان با۵۴هزار نفر جمعیت در ۶۵کیلومتری شهرستان رودبار جنوب استان کرمان واقع شده است .