قیمت بیست کیلو هنداوانه برابر است باقیمت یک پفک

جنوب استان کرمان یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است به طوری که سالانه هزاران تن محصول کشاورزی تولید می شود اما بی تدبیری مسئولین باعث نارضایتی کشاورزان جنوب استان کرمان شده است.

کشاورزانی که در طول سال شبانه روز زحت می کشند به امید اینکه روزی محصولشان به ثمر می نشیند و زحمات آنها جبران می شود اما این گونه نیست این کشاورزانی که شبانه روز زحمت می کشند در پایان برداشت محصول متضرر می شوند و تمام سرمایه زندگی آنها به باد می رود و به بانک ها بدهکار می شوند.

نظم آبادی کشاورز عنبرابادی  که چندین هکتار هنداوانه کشت نموده  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از برداشت هندانه و عرضه آن  به بازار با فروش هنداوانه  موفق نشدم پول کارگر و کرایه کامیون را بپردازم .

وی افزود: مگر ما کشاورزان چه گناهی کرده ایم که باید این جوری بدهکار شویم و تا آخر عمر بدهی بانک ها را بپردازیم آیا این انصاف است که قیمت بیست کیلو هنداوانه پول یک پفک هم نشود.

کشاورز گوجه گار عنبرآبادی نیز با گلایه از افت قیمت محصول گوجه فرنگی گفت: کمبود کارخانه رب در جنوب کرمان باعث صف های طولانی شده به گونه ای که ما برای فروش گوجه به قیمت پایین به کارخانه باید دو الی سه روز در صف منتظر بمانیم تا کارخانه گوجه ما را خریداری نماید.

وی افزود:  با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده جا دارد تا مسئولین توجه بیشتری به تولیدات داخلی و راه اندازی کارخانه صنایع تبدیلی  محصولات کشاورزی داشته باشند تا مشکل افت قیمت محصولات کشاورزی حل شود.