دستگیری عاملان ۱۴ فقره برداشت غیرمجاز در بم

سرهنگ غلامرضا بهروزه در گفت و گو با صبح کویراظهار داشت: چند شهروند بمی و برخی از مناطق شرق استان با مراجعه به پلیس فتا در خصوص برداشت مبالغی از حساب های بانکی خود شکایتی طرح کردند.

وی افزود: در بررسی و تحقیقات فنی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شیوه و شگرد به کار رفته در این پرونده ها از لحاظ نحوه برداشت و سواستفاده از کارت و درگاه های پرداخت جعلی مشابه یکدیگر است و پلیس با فرض انجام تمامی برداشت ها توسط فرد یا افراد مرتبط با هم رسیدگی به این پرونده را به طور ویژه در دستور کار قرار داد.

جانشین انتظامی بم بیان داشت: کارشناسان زبده پلیس فتا در ادامه روند رسیدگی به این پرونده به سر نخ ها و اسامی آشنایی برخورد کردند که در بررسی بیشتر مشخص شد این جرائم توسط دو متهم جوان دارای پرونده و سابقه برداشت غیرمجاز انجام شده است.

سرهنگ بهروزه تصریح کرد: در بررسی پرونده های مربوطه مشخص شد این دو متهم طی سال گذشته نیز به اتهام بالغ بر بیست فقره برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان شرق استان دستگیر و روانه زندان شده و با سپردن وثیقه آزاد و مجدداً اقدام به تکرار جرایم گذشته کرده اند.

وی با اشاره به ارتکاب مجرمین به ۱۴ فقره برداشت غیر مجاز و دست یابی به ۶۷ میلیون ریال از وجوهات شهروندانی که با اعتماد بی جا، انجام امور بانکی خود را به آن ها سپرده اند خاطرنشان کرد: لازم است افراد کم سواد یا مسن که قادر به انجام کارهای بانکی خود نیستند از کمک خواستن از افراد غریبه و ناشناس به طور جد اجتناب کنند.

جانشین انتظامی بم در پایان همچنین توصیه کرد: شهروندان به هنگام مراجعه به کافی نت ها و مراکز عمومی ارائه دهنده خدمات اینترنتی از سپردن رمز کارت های بانکی خود به سایرین خودداری و ضمن تغییر رمز کارت های بانکی در مقاطع زمانی کوتاه مدت، سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را نیز جهت اطلاع از هرگونه برداشت غیر مجاز فعال کنند.