آیت الله جعفری:مسئولین مربوطه استان باید از این ولنگاری فرهنگی جلوگیری کنند

ماه عظیم رمضان به عنوان بهترین ماه ها و ایام آن بهترین ایام سال است به گونه ای که خداوند شب های پرفضیلت قدر را در این ماه قرار داده است. بیان ثواب  اعمال و عبادات ماه رمضان در احادیث معصومین و بیان ارزش این ماه در کلام ائمه اطهار (ع) بیانگر اهمیت ماه رمضان است.

خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره مبارکه حج می فرماید”هر کسی که حرمات الهی را حفظ کند، این نزد خدا بهتر است” لذا حفظ حرمت ها برای مسلمانان از واجبات می باشد. ایام ماه پرفضیلت رمضان نیز از جمله حرمت های شرعی است که حفظ آن بر همه مسلمانان واجب است.

ماه رمضان در سال جاری نیز در حالی آغاز شد که مردم ایران اسلامی از روزهای قبل خود را برای استفاده بیشتر و بهتر از این ایام عزیز آماده کردند. در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان که ایام عبادت و بندگی خداوند و بهره گیری از کلام پروردگار است، انتشار خبر و پوستر برگزاری کنسرت موسیقی سالار عقیلی در کرمان تعجب همگان را برانگیخت. برگزاری کنسرت موسیقی ده روزه در شهر کرمان در ایام ماه مبارک رمضان که همواره در بین مردم از حرمت خاصی برخوردار است، امری بی سابقه می باشد که با هیچ منطقی سازگاری ندارد.

حجت الاسلام محسن سنجری مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه  هر پنجشنبه علما و روحانیون استان کرمان با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار دارند؛ اظهار کرد:موضوعی که در حاشیه این دیدار مطرح شد برگزاری کنسرت های متعددی است که  در طول سال در استان برگزار می شود، بود .

وی با اشاره به انتشار خبر مبنی بر برگزاری کنسرت در ماه مبارک رمضان به مدت ده شب در کرمان ابراز کرد:مسئله اساسی که در اینجا مطرح می شود برگزاری کنسرت در این ماه مبارک که ماه بندگی خدا است  که نکته حائز اهمیت این است که خواننده این کنسرت دارای سوابق اجتماعی است که در خصوص مسائل بسیاری مطرح شده است.

حجت الاسلام سنجری ضمن تأکید بر موضع گیری نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:آیت الله جعفری به مسئولین اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی ،قضایی ومعاونت استانداری کرمان تذکر داده  که باید از این  ولنگاری فرهنگی است جلوگیری شود

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در پایان افزود:امام جمعه محترم کرمان در این زمینه  تأکید کرد با توجه به اینکه این دسته کنسرت ها  هر از چند گاهی برگزار می شود چنانچه اتفاقی در این زمینه پیش بیاید تک تک مسئولین که در این امر دخیل هستند ، باید پاسخگو  باشند.