گرامیداشت روز قدس، جلوه ای درخشان از ایمان به حضور منجی است

به نقل از ناب نیوز؛ امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در مرداد ماه سال 58 طی پیامی به مردم ایران و تمام مسلمانان جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا با بنیان نهادن این روز، صدای حقانیتی که سال ها قبل استعمارگران بنای خاموش کردن آن را داشتند، روز به روز رساتر گردد.

با گذشت زمان و آشکار شدن توطئه ها و جنایات رژیم منحوس اسراییل بر مردم دنیا، اهمیت روز قدس و گرامیداشت آن بیش از پیش برتمام عدالت خواهان در جهان محرز شده و هرسال راهپیمایی این روز بزرگ با حضور مردم کشورمان و سراسر دنیا برای حمایت از فلسطین مظلوم و اعلام انزجار از اسراییل غاصب منسجم تر و باشکوه تر برگزار می گردد.

باتوجه به قرار گرفتن در آستانه روز قدس، برخی از روحانیون مسئول و طلاب در گفتگو با خبرنگار ما باتاکید بر اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی باشکوه آن، ضمن دعوت از مردم ولایتمدار و  همیشه در صحنه استان کرمان حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین و مبارزه با اسراییل را اعلام کردند.

بر همه حق طلبان لازم است علیه اسراییل و در حمایت از مظلوم اعلام موضع نمایند

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه روز قدس روز اسلام،قرآن و حمایت از مظلوم است، اظهار کرد: امام علی(ع) خطاب به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند خصم و رقیب و دشمن ظالم و یار و مددکار مظلومان باشید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز که سرزمین فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی است، بر همه امت اسلامی، جهان اسلام و همه حق طلبان و عدالت جویان واجب وضروری است که اعلام موضع کنند؛ اگر کسی در برابرظالم و یاری به مظلوم اعلام نظر و اقدام نکند، یکی از اصول انسانی و زندگی اسلامی را نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) بر اساس حکم قرآن و اسلام فرمودند رژیم غاصب و جعلی اسراییل باید از بین برود و ما هرگز از این اصل کوتاه نمی آییم؛ مقام معظم رهبری هم براساس حکم قرآن و دستور اهل بیت (ع) براین اصل پافشاری دارند که ما با اسراییل کنار نمی آییم، آن را به رسمیت نمی شناسیم و اسراییل باید نابود شده و از بین برود.

اسراییل هیچگاه نباید احساس امنیت کند و باید در این ناامنی به سر ببرد تا نابود شود

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: امام راحل روز قدس را نماد مبارزه علیه اسراییل اعلام کردند که سزاوار است دراین روز مسلمانان و حق طلبان به هرصورتی که امکان پذیر است، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقدام کنند و حداقل کاری که می توانند در این راستا انجام دهند، حضور وشرکت در راهپیمایی این روز واعلام انزجار و درخواست نابودی اسراییل است.

وی عنوان کرد: اگر امت اسلامی این اصل را باتمام وجود باور کند و پای آن بایستد، نابودی اسراییل دور از دسترس نیست؛ اسراییل هیچگاه نباید حساس امنیت کند چرا که این امر زمینه استقرار و بقای آن را فراهم می کند لذا این رژیم غاصب همواره باید بداند خشم حق طلبان و ملت اسلامی برسر او فرو خواهد ریخت و در این ناامنی به سر ببرد تا نابود شود.

اگر روز قدس نبود، امروز اثری از فلسطین نمی دیدیم

حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری در گفتگو با ناب نیوز تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (ره) را یکی از بزرگترین ابتکارات ایشان در کنار تمام خدماتشان به جهان اسلام دانست و تاکید کرد: اگر این روز توسط امام راحل (ع)معرفی نمی شد می توان به یقین گفت امروز اثری از فلسطین نمی دیدیم و این اعترافاتی است که بزرگان جهان اسلام و غربی ها داشتند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز کرد: امروز می بینیم روز قدس برای همه مردم دنیا مقدس است؛ تصاویر و گزارش های فلسطین به تمام شبکه ها مخابره می شود و حتی کسانی که به دین اعتقادی ندارند اما در میتینگ ها و راهپیمایی های سراسر دنیا در روز قدس علیه رژیم محوس صهیونیستی شرکت می کنند.

وی بااشاره به این جمله امام که فرمود" اسراییل غده سرطانی است"، بیان داشت: از این حرف امام سال های زیادی می گذرد اما امروز می بینیم که هرکجا رژیم اسراییل حضور دارد، برای مردم آن منطقه به یک سرطان تبدیل شده که همه چیز را ویران می کند.

حجت الاسلام سنجری یادآور شد: در دیدار اخیر سران رژیم صهیونیستی با اردوغان، ساعتی  طول نکشید که انفجار مهیبی در فرودگاه اتفاق افتاد.

روز قدس روز مبارزه با استکبار، ایستادگی مظلوم در مقابل ظالم و مقابله اسلام با کفر است

این مقام مسئول با تاکید براینکه اگر عمل به این فرمایشات امام راحل (ع) ادامه دار باشد، قطعا فروپاشی این رژیم پوشالی نزدیک است، اذعان کرد: مهم ترین پیام روز قدس این است که این روز نه تنها برای حمایت از مردم مظلوم کرانه باختری و غزه بلکه روز مبارزه با استکبار است؛ایستادگی مظلوم در مقابل ظالم است؛ ایستادگی اسلام در مقابل کفر است؛ لذا اگر این روز را کنار بگذاریم راه به جایی نبرده و به هدف اصلی خود که ایستادگی در مقابل ظالم است، نخواهیم رسید.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) مبنی براینکه هرجا موضوع دفاع از فلسطین باشد ما هم حضور داریم،تصریح کرد: برای همه ما لازم است روز قدس را پاس بداریم و همه اقشار جامعه در راهپیمایی این روز حضور داشته باشند؛ مردم مظلوم فلسطین بیش از 60 سال است که تجاوزگری رژیم اسراییل را تحمل می کنند و در خط اول هستند و ما نیز در اینجا از آنها حمایت می کنیم و این درسی جهت مبارزه با طاغوت های زمان برای ما می باشد.

پیروان راستین اسلام ناب در وانفسای شعار مضحک حقوق بشر سازمان های کذاب بین المللی، شعار حمایت از مظلوم سر می دهند/ گرامیداشت روز قدس، جلوه ای درخشان از ایمان به حضور منجی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد نخعی بااشاره به  آیه مبارکه " وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ" روز قدس و بزرگداشت این میراث امام روح الله را پاسداشت همه ارزش های انسانی دانست و گفت: روز قدس ، روزی است که در وانفسای مادی گرایی و شعار مضحک حقوق بشر سازمان های کذاب بین المللی، پیروان راستین اسلام ناب و مکتب اهل بیت،  صادقانه ، شعار حمایت از  مظلومان را برسر مستکبران و زورگویان عالم فریاد می زنند.

این طلبه کرمانی با بیان اینکه روز قدس یعنی اعتماد به وعده های الهی، اظهار داشت: گرامیداشت  روز مقدس قدس، جلوه ای درخشان از ایمان به حضور منجی است که بی شک، مقدمه ی ظهور حضرتش، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و  اطاعت محض امت حزب الله در اقصی نقاط منطقه غرب آسیا و سراسر عالم از اوامر الهی  امامین همامین ، روح الله کبیر و امام خامنه ای عزیز می باشد.