۱۲ تیر سال ۶۷؛ روزی که دریا با خون کودک ۹ساله رودباری گریست

به نقل از“رودبار ما“، این پرنده هرگز به آشیان نرسید،در ساعت ده و ده دقیقه بامداد ۱۲تیرماه ۱۳۶۷ در هواپیمای ایرباس، پرواز شماره ۶۵۵ خلبان برای آخرین بار خطاب به ۲۷۴ مسافر آن می گوید: «با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و درود بی کران به روان پاک شهدای اسلام و آرزوی سلامت شما مسافران عزیز، از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ورود شما را به هواپیمای ایرباس خوش آمد می گوییم» و این گونه بود که خلبان شهید این هواپیما، دقایقی قبل از شهادت، ورود مسافران را خوش آمد گفت و برایشان آرزو کرد که به سلامت به مقصد برسند؛ غافل از این که آمریکای به اصطلاح حامی حقوق بشر، در کمین انجام جنایتی هولناک است.

در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷،ناو آمریکایی «وینسنس»،یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۱ سرنشین آن را به شهادت رساند. این خبری بود که در زمان خودش با بهت فراوان از سوی رسانه‌‏های جهان منتشر شد.

در بین کشته شده‌ها، نام خانواده‌ی مرادی از رودبار جنوب هم به چشم می‌‏خورد. خبر درست بود. وقتی آقای حیاتی این خبر را از تلویزیون اعلام کرد، بازماندگان خانواده ی مرادی هنوز خبر نداشتند چه اتفاقی افتاده است. روز خاتون و فرزند دلبندش مریم مرادی در هواپیما بودند.

پس از لحظاتی، پیکرهای پاک مردان و زنان و کودکان و حتی نوزادان بی گناه بالخص بانوی رودباری زرخاتون سابقی و کودک دلبندش مریم مرادی به جای رسیدن به آشیانه ای گرم خانواده ، در اعماق آبهایی سرد و با عظمت جای گرفتند.

شهیده روزخاتون سابقی فرزند محمددر سال ۱۳۳۵درروستای پشت کوه رمشک ازتوابع شهرستان قلعه گنج دیده به جهان گشود ودر ۱۲تیرماه سال ۱۳۶۷به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بانوی شهیده ی که  بسیار متدین وخوش اخلاق واحترام خیلی زیادی برای دیگران قائل بود.

DSC01064-172x132

روز خاتون سابقی دارای دو فرزند دختر و ۲پسر بودند به نام های فاطمه،عیسی،مسلم ومریم بود که مریم در سن نه سالگی به همراه مادر خود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روزی که همسر روز خاتون سابقی از ساعتها پیش در آن طرف آبهای نیلگون خلیج فارس در فرودگاه العین منتظر ورود همسر و فرزند دلبندش بود ناگهان تلویزیونی که در فرودگاه بود اعلام کرد که پرواز شماره ۶۵۵ ایرباس بندرعباس به دبی سقوط کرد و رمق را از پاهای حاج علی مرادی گرفت.

تنها همین اقدام دولت آمریکا در کشتن ۲۹۰ انسان بی گناه را می توان دلیل و سندی محکم در جنایتکار و تروریست بودن دولت آمریکا دانست.

این جنایت هولناک بشری که به هیچ وجه قابل توجیه نیست، میزان نفرت مردم مسلمان و انقلابی ایران را از آمریکای جنایتکار افزایش داد و برای همیشه کشتار مردم بی گناه هواپیمای مسافری کشورمان در یاد مردم باقی می ماند و لکه ننگی برای دولت آمریکا در تاریخ خواهد بود.

به هر حال این حادثه پشت پرده مدعیان دروغین حقوق بشر را به خوبی نشان داد و خون شهدای پرواز شماره ۶۵۵ استقامت ملت ایران در مقابل دولت‌های زورگو و جنایتکار بیش از گذشته افزایش داد.