وضعیت آب آشامیدنی بعضی از روستاهای دوردست نگران کننده است

به نقل از هزار نیوز ؛ برهانی مدیر شبکه بهداشت شهرستان بردسیر در جلسه شورای ارتقاء سلامت شهرستان بردسیر با اشاره به بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و هاری به ارائه گزارشی از وضعیت سلامت مردم شهرستان بردسیر پرداخت.

وی ضمن تشکر از همکاری ادارات مرتبط با این موضوع خواهان تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت در این زمینه شد.

برهانی همچنین از وضعیت آب اشامیدنی بعضی از روستاهای دوردست و ایجاد حفاظ و الزامات ایمنی لازم در اطراف سد لاله زار در سایت گردشگری این بخش بعنوان سایر دغدغه های سلامت مردم شهرستان یاد کرد.

وی همچنین ترویج و انجام خود مراقبتی و افزایش سواد سلامت مردم را بعنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای ارتقاء سلامت آنها عنوان کرد و گفت: برنامه سفیران سلامت خانواده و خود مراقبتی سازمانی در بعضی از ادارات پرجمعیت شهرستان از برنامه های در حال اجرا در این زمینه می باشد.

رئیس بیمارستان قائم(عج) شهرستان بردسیر نیز در این جلسه راه اندازی سیستم بهداشتی امحاء زباله، تلاش برای جذب متخصص، راه اندازی اطاق عمل سوم بیمارستان و آی سی یو و خرید دستگاه لاپاراسکوپی را از دیگر برنامه های در حال انجام بیمارستان برشمرد.

جواد صادقی فرماندار شهرستان بردسیر نیز ضمن جمع بندی مطالب، طرح تحول سلامت را برگی زرین در فعالیت های دولت تدبیر و امید دانست و خواهان تلاش روز افزون مسئولین در تمامی زمینه های مرتبط با سلامت مردم شد و کوتاهی در سلامت مردم را غیر قابل قبول دانست.