یک اعدامی با وساطت خدام امام رضا(ع) از طناب دار راهی یافت

کاروان خادمان حرم رضوی که برای برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید وارد شهر زرند شدند با حضور در زندان مرکزی زرند با زندانیان دیدار کردند.

سید مرتضی صمدانی معاون اداره زندان شهرستان زرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با حضور خدام حرم رضوی در زندان حال و هوای معنوی خاصی ایجاد شد و اثر آن در چهره زندانیان کاملاً مشهود بود.

وی افزود: در این بند زندانی م . م که یازده سال به دلیل قتل زندانی بود از من خواست که نامه‌ای به خدام امام رضا(ع) بدهد و من موافقت کردم.

صمدانی گفت: ظاهراً در آن نامه تقاضای پادرمیانی خدام امام رضا(ع) و گرفتن رضایت از خانواده مقتول کرده بود که خادمان هم پس از مطالعه نامه شماره همراه خانواده مقتول را گرفتند و از زندان رفتند.

وی تشریح کرد: این خانواده از چند سال پیش به‌ازای دریافت دیه از حق قصاص نفس یعنی اعدام قاتل گذشته بودند که دوباره از چند ماه پیش تقاضای اعدام قاتل را خواستار شدند و رضایت به آزادی نمی‌دادند.

معاون اداره زندان شهرستان زرند با اشاره به اینکه تمام مدت این یازده سال زندانی در زندان به سر برده است گفت: خوشبختانه با دیدار خادمان امام رئوف با مادر، همسر و خواهر مقتول و بیان گوشه‌ای از سیره امام رضا(ع) و تاثیر بخشش در زندگی انسان خانواده مقتول حاضر به رضایت شدند.

صمدانی عنوان کرد: زندانی مورد نظر بسیار از قتل انجام شده پشیمان بود و روحیه خاصی داشت و با دیدن کاروان خدام امام رضا(ع) در زندان بسیار منقلب شده بود.

وی با بیان اینکه دیدار خدام با خانواده مقتول در منزل فرزند شهید علی سعیدی انجام شد افزود: با یاری خداوند و عنایت امام هشتم و رضایت کتبی خانواده مقتول که از طرف خدام حضرت حاصل شد، زندانی م . م پس از تحمل یازده سال دوران زندان آزاد می‌شود.

به گزارش تسنیم دیدار با امام جمعه زرند، حضور در گلزار شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، عیادت از بیماران بیمارستان امام علی(ع) زرند، دیدار با زندانیان، دیدار با خانواده‌های شهیدان و همچنین حضور در جشن‌های مردمی دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) بخشی از برنامه‌های کاروان خدام رضوی در سفر یک روزه به شهرستان زرند کرمان بود که به همت هیئت عشاق الرسول(ص) انجام شد.