لزوم تامین واکسن آنفلوآنزا

سیدحسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار کرد: آنچه که  رئیس جمهور به عنوان اعتدال و تدبیر و امید قول داده بود در منش نمایندگان ریاست جمهوری کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: خوشحالیم که نمایندگان اظهار می کنند که همه اقشار در استان کرمان برای رفع محرومیت و مشکلات مردم  در قالب برنامه ای که با کمک استاندار تدوین شده است پای کار هستند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این نشان دهنده این است که دولت در مسیر درستی حرکت کرده و همه تلاشش این است که از تمامی ظرفیت های استان استفاده کند.

وی ادامه داد: همه مدیران کشور باید هنرمندی و همت بلند استاندار کرمان را در مرحله عمل به منصه ظهور برسانند چرا که راه درست و انقلاب و پیشرفت همین است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه ضمن تشکر از استاندار کرمان که دانشگاه علوم پزشکی را با مقولات اقتصادی و اقتصاد کلان آشنا کرد، گفت: پروژه های ارزشمند متعددی در استان کرمان در حال انجام است که چهره بهداشت و خدمات بهداشتی و درمان را به تدریج تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به ذخایر غنی که در استان کرمان وجود دارد، افزود: باید هنرمندانی برای کشف این ذخایر وجود داشته باشد تا بتوانند آسایش و آرامش را به مردم هدیه دهند.

قاضی زاده هاشمی همچنین تصریح کرد: کرمان جزو استان های نمونه در بخش شورای سلامت و امنیت غذایی است و مردمی که در این خطه زندگی می کنند مدیرانی را در سطح کشوری دارند که عصاره مدیریت در کشور محسوب می شوند.

وی با تاکید بر این امر که  استان کرمان جزو استان هایی است که در بخش شورای عالی و سلامت و امنیت غذایی نمونه اعلام شده است و  استان سختی از لحاظ بهداشت به خاطر عقب ماندگی ها و نوع اقلیم و همسایگان و مخاطراتی که وجود دارد، است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: تعامل و همکاری هایی که در استان وجود دارد به این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به سالگرد بحرانی شدن وضعیت آنفلوآنزا از مسئولان می‌خواهیم برای تامین واکسن مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در فصل سرما از هم اکنون اقدام کنند.

لزوم افزایش توانمندی مردم در حوزه بهداشت و پیشگیری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این هنر نیست که تعداد بیمارستان ها و متخصصان و دستگاه ها افزایش پیدا کند گرچه واقعا این امر باید تحقق پیدا کند و این عقب ماندگی جبران شود.

وی ادامه داد: برای داشتن ملتی سالم باید توانمندی مردم را در حوزه بهداشت و پیشگیری افزایش دهیم و راه آن استقرار شبکه و پزشک خانواده و نظام ارجاع و داشتن بیمه های کارآمد است که بتواند از نظر مالی مردم را حمایت کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: وزارت بهداشت به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت تعیین می کند و شبکه بهداشت نیز به حاشیه شهرها می رود تا از بیماری های غیرواگیر پیشگیری های لازم را به عمل آورد.

تجهیز دو هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت

وی  گفت: دو هزار و ۵۰۰ خانه و پایگاه بهداشتی در دولت تدبیر و امید احداث و سایر خانه‌های بهداشت نیز تجهیز شده‌اند که همکاری های بین بخشی تضمین کننده ارتقاء سلامت مردم است.

وزیر بهداشت  کمبود تخت های بیمارستانی را  در استان کرمان به ویژه در شهرستان‌های جنوبی را بحث بسیار جدی دانست و گفت: پرداختن به این بحث  بسیار حائز اهمیت است و باید از مسیر قانونی در این حوزه خلق ثروت کرد و تشویق های لازم را در زمینه ی سرمایه گذاری بخش سلامت به عمل آورد و تصمیماتی انقلابی را گرفت چرا که اگر به روند گذشته بخواهیم پیش رویم مشکلی حل نخواهد شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با توجه به اینکه اختیارات وزارت بهداشت به درخواست استاندار کرمان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است، گفت: این اختیارات برای مردم کرمان منافع زیادی را در بر داشته است و ارائه این اختیارات به استان ها بهترین کار برای توسعه و رشد استان ها است و اگر ۷۰ درصد اعتبارات را بتوانیم از منابع داخل استان تامین کنیم ۳۰ درصد را نیز وزارت خواهد داد.