پرواز
آزاد به عتبات درایام اربعین وجود ندارد

بنا به اعلام روابط عمومی حج وزیارت استان، حجت الاسلام "روح الله صاحبی" عصر امروز 30 مرداد در نشست کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی (ع) استان کرمان با ارایه گزارشی از عملکرد استان کرمان در اعزام به عتبات عالیات گفت: در اربعین سال گذشته برای 38 هزار نفر ویزا در استان کرمان صادر شد که 10 یا 12 هزار ویزا متعلق به استان های همجوار و مابقی متعلق به استان کرمان بوده و پیش بینی می شود امسال ۵۰هزار نفر زائر ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه با برنامه ها و ابزار دولتی، نمی توان برنامه های اعزام زیارت کنندگان عتبات عالیات را مدیریت کرد و نیازمند مشارکت همگانی در این حوزه هستیم، اذعان کرد: به دلیل علاقه مردم استان کرمان به اهل بیت و همچنین خون گرمی و علاقه مذهبی ستاد بازسازی عتبات، اقدامات و برکات زیادی توسط بزرگ مردان و مردم کرمان در این راستا انجام شده است.

صاحبی ادامه داد: به دنبال این هستیم که از موازی کاری در اعزام ها جلوگیری کرده و بتوانیم این اعزام ها را به صورت ضابطه مند انجام دهیم و در این خصوص تمام کوشش خود را خواهیم کرد. زائرین می توانند از طریق سامانه سما جهت اعزام به عتبات عالیات در ماه های محرم و صفر ثبت نام کنند.