سرقت در استان کرمان ۱۱ درصد کاهش داشته است

محمدعلی توحیدی پیش از ظهر امروز  در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و سرقت اظهار داشت: تمهیدات لازم برای نصب و ساماندهی دوربین‌های مداربسته انجام شده که  بیشترین نصب دوربین در حوزه  بیمارستان‌ها بوده که روسای بیمارستان‌ها همکاری خوبی در این خصوص داشتند.

وی با اشاره به نصب دوربین در محدوده قدمگاه و مراکز تجاری پر رفت آمد تصریح کرد: در این خصوص مذاکرات خوبی صورت گرفته و استقبال خوبی از این طرح شده است.

فرماندار کرمان  از کاهش 11 درصدی سرقت‌های شهرستان کرمان در نیمه اول شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: امیدواریم با همکاری  10 دستگاه اجرایی دیگر که در دستور کار قرار دارد میزان کاهش جرائم تا پایان سال 95 به 15 درصد برسد .

توحیدی با بیان اینکه در راستای کم شدن سرقت و بالا رفتن میزان امنیت اجتماعی جمع‌آوری و ساماندهی اتباع بیگانه ساکن اطراف بازار کرمان بسیار اهمیت دارد، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر با توجه به آغاز سال تحصیلی نیز کم شدن میزان سرقت‌های خرد را به دنبال دارد که در این خصوص نیازمند همکاری دادگستری هستیم.

محمدباقر اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به بحث پیشگیری سرقت در استان اظهار داشت: باید نسبت به شناسایی نقاط مستعد سرقت از جمله بانک‌ها، بیمارستان‌ها، متجمع‌های تجاری و غیره  با محوریت فرمانداری هماهنگی‌های لازم برای نصب و ساماندهی دوربین‌های مداربسته برای پایش تصویری پارکینگ و اطراف مکان‌های مذکور اقدام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اقدامات انجام گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی برای نصب دوربین و یا بهره‌برداری مفید از دوربین‌های موجود در بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان از جمله بیمارستان افضلی‌پور و شهید باهنر بسیار مفید بوده است.

وی با اشاره به دستور کار سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سالجاری تصریح کرد: پیشگیری از خشونت با ریز جرم ضرب و جرح از جمله جرائم مهم و قابل پیشگیر در سطح استان بوده که در این راستا عملکرد دبیرخانه شورا تدوین برنامه عمل پیشگیری از خشونت و اختصاص شعب ویژه در دادسرا برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با خشونت، ارتقاء آگاهی حقوقی آحاد جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، برگزاری همایش‌های داخلی با حضور روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای توجیه ضرورت و اجرای برنامه عمل در سراسر استان و غیره از جمله اقدامات انجام گرفته است.

اسلامی ساخت هشت فیلم 100 ثانیه‌ای توسط بهزیستی، برگزاری پنج کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری از خشونت توسط جهاد دانشگاهی استان کرمان، تحلیل منطقه‌ای و استانی آزمون سلامت روان دانش‌آموزان و اعلام نتایج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌های بم و شهربابک، آموزش والدین دانش‌آموزان مدارس استان با سرفصل‌های مختلف از جمله اقدامات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از خشونت در استان کرمان عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به شاخص‌های در نظر گرفته شده در انتخاب دستگاه‌های برتر گفت: نیروی انتظامی، جهاد دانشگاهی، دادگستری و آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های برتر در اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت براساس گزارش‌های دریافتی در شش ماه گذشته است.