سواستفاده از عکس های تلگرامی در اینستاگرام

سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود:در پی مراجعه خانمی مبنی بر ایجاد یک صفحه ی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نام وی پرونده ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد.

 

وی خاطر نشان کرد : شخص ناشناسی با ایجاد یک صفحه ی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به وسیله عکس های این خانم با افراد زیادی ارتباط برقرار و دنبال کنندگان زیادی را نیز جذب کرده است.

سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد : از این رو کارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و وی طی احضاریه‌ای به پلیس فتا فراخوانده شد و به با توجه به مستندات موجود به این عمل اعتراف کرد.

وی گفت : متهم عکس های این خانم را از تلگرام وی برداشت و سپس در حساب کاربری اینستاگرام جعلی بارگزاری و با افراد مختلف به نام شاکی ارتباط برقرار می کرده است.

اسماعیلی در ادامه گفت: برخی از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام هنگامی که شما عکس خود را به عنوان پروفایل قرار می دهید به راحتی دیگران می توانند آن را در تلفن همراه خود ذخیره کنند پس بنابراین باید بیشتر مراقب باشیم.

رئیس پلیس فتا در پایان هشدارداد: سو استفاده از عکس های خصوصی دیگران جرم است و با شکایت فرد به مراجع قانونی به شدت با متخلف برخورد خواهد شد.