توقیف پژو ۴۰۵ با ۳۵ میلیون خلافی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری یک جاعل که مبلغ دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد .

سرهنگ یدالله حسن پور اظهار‌داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری پرونده‌ای از کلانتری 13 شهر کرمان به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد و کارآگاهان پلیس کرمان تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه در گفتگو با یکی از شاکیان به این نتیجه رسیدیم که فردی با جعل امضا اقدام به کلاهبرداری کرده‌است.  گفت: شاکی مدعی شد خانم متهم که آبدارچی یک شرکت انبوه‌سازی است با جعل امضا مدیر عامل و واگذاری اوراق مسکن، اخذ وجه از شهروندان و همچنین دادن وعده که آنها را در اولویت واگذاری آپارتمان قرار می‌دهد، دست به کلاهبرداری زده است. 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد : از این رو ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند و زن کلاهبردار که با جعل امضا دست به اقدامات مجرمانه می‌زد به 17 فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی از شهروندان خواست از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس که از موقعیت شغلی آنها بی‌اطلاع هستند خودداری و در انجام معاملات ملکی از مراجع قانونی استعلام کنند.

دستگیری عامل شرارت در کهنوج

فرمانده انتظامی کهنوج از دستگیری شرور مسلح فراری در عملیات اطلاعاتی روز گذشته پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شاهپور بهرامی اظهار‌داشت: در پی تیراندازی‌های ایزایی در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران انتظامی پلیس اطلاعات و امنیت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی در یک عملیات توانستند عامل شرارت و تیراندازی‌های ابذایی را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی افزود: این متهم دارای سوابق کیفری و شرارت و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت و اخلال در نظم وامنیت شهروندان شهرستان کهنوج بود.

وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی و شرارت‌های خود از جمله سرقت مسلحانه، حمل سلاح غیر مجاز، زورگیری و چندین مورد تیراندازی در سطح کهنوج اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه این شرور مسلح پس از دستگیری برای سیر روند قانونی تحویل دستگاه قضا شد، گفت: اشراف اطلاعاتی از اولویت‌های پلیس است و ما به هیچ عنوان اجازه فعالیت به مخلان نظم، آسایش و آرامش مردم نمی‌دهیم.

توقیف پژو 405 با 35 میلیون خلافی پرداخت نشده

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: ماموران پلیس راه بافت کرمان  حین نظارت و کنترل تردد خودروهای عبوری متوجه سرعت غیر مجاز یک دستگاه سواری پژو 405 شدند و بلافاصله آن را متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد که پژو مذکور دارای 35 میلیون و 750 هزار ریال جریمه پرداخت نشده و 74 فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات صورت‌گرفته توسط این خودرو سرعت و سبقت غیر‌مجاز است، خاطر‌نشان کرد: طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ده میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری می‌شود.