برگزاری اجلاس نماز به میزبانی رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: یازدهم آبان اجلاس نماز به میزبانی رفسنجان در شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام شهادت میثم‌ تمار کنسرت موسیقی در شهر برگزار شده بود، بنا به فتوای امام(ره) موسیقی حرام است و رهبر معظم انقلاب نیز ترویج موسیقی را حرام می‌دانند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه در برخی شهرها کنسرت زیاد برگزار می‌شود، اضافه کرد: هر جای دیگر به ما ربط ندارد، کنسرت موسیقی التهاب‌آور است و برای خانواده‌های حزب‌اللهی سخت است.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: هر ساله قبل از اجلاس سراسری نماز تصمیم بر برگزاری اجلاس استانی و به تفکیک شمال و جنوب استان گرفته شده که 12 شهرستان‌ در شمال و 11 شهرستان در جنوب استان کرمان اجلاس برگزار می‌شود.

ملانوری تأکید کرد: اجلاس شمال استان کرمان یازدهم آبان‌ماه در رفسنجان و اجلاس جنوب استان 18 آبان‌ماه در کهنوج برگزار می‌شود.

وی تبیین کرد: در این اجلاس اعضای ستاد اقامه نماز هر شهرستان حضور می‌یابند که از هر شهرستان جمعاً 15 نفر میهمان داریم و در مجموع 200 نفر میهمان در این اجلاس از شهرستان‌ها داریم و 20 نفر از مرکز استان میهمانان اجلاس ما هستند.

ملانوری تشریح کرد: کارهای ابتکاری در حوزه نماز باید انجام شود که گستره کار را بالا ببرد.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: گروه‌های مختلف مردمی هم در این اجلاس باید دعوت شوند و در کنار آن نمایشگاهی با موضوعات حجاب، نماز و ... برپا شود که فضای شهرستان در حوزه نماز پررنگ باشد.

وی متذکر شد: در نظر داریم در این شهرستان فرهنگی و مذهبی که به قم ثانی معروف است، اجلاسی در خور شأن نام آن برگزار کنیم و کیفیت کار بالا باشد.