زرند آرام است

اصولا خسارت های روحی زلزله به مراتب بیشتر از خسارت های مالی بر روی فرد زلزله زده تاثیر داشته و ناخودآگاه انسان به حمایت ارگان های متعدد مربوطه نیاز دارد.

 

از این رو اعزام مددکاران و نیروهای امدادی و حضور در کنار زلزله زدگان می تواند سهم موثری در کمک به هضم سانحه داشته باشد .

 

با توجه به اینکه امکان پیش بینی زلزله قبل از وقوع امکان ندارد ، پیش گیری های لازم از سوی سازمان های مختلف ، از جمله جمعیت هلال احمر صورت می گیرد.

 

این در حالی است که وقوع زمین لرزه روز گذشته و تداوم پس لرزه ها در استان کرمان ، موجب هراس مردم محلی شده ، تا جایی که برخی از مردم شب را بیرون از منزل مسکونی خود سپری کردند .

 

در این خصوص با تشکیل ستاد مدیریت بحران در منطقه و اعزام نیروهای امدادی به  زرند ، اقدامات اولیه انجام شد .

 

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر پس از ارزیابی منطقه زلزله زده و حضور در شهرستان زرند کرمان ، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت :  صبح امروز ( سه شنبه ) جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون سیاسی و عمرانی استاندار کرمان تشکیل شد .

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 5 هزار چادر ذخیره شده ، افزود : کرمان امن و امان است اما برای پیشگیری و حمایت از مردم زرند ، تاکنون 250 چادر در محل مورد نظر نصب شده است .

 

سلیمی بیان داشت : تیم های عملیاتی در حالت آماده باش هستند ، همچنین بحث مواد غذایی تقویت شده تا در صورت وقوع زلزله ، خدمات امدادی ارائه شود.

 

این مقام مسئول از حضور نجاتگران در کنار مردم سخن گفت و افزود : سازمان امداد و نجات آمادگی کامل را در برابر وقوع زمین زمین لرزه دارد و در این راه از تمام توان خود استفاده می کند .

 

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد : امروز در شورای مدیریت بحران هماهنگی های لازم برای ساخت اردوگاه اضطراری به تصویب رسید و مقرر شد زیر ساخت ها به وسیله معاونت عمرانی استاندار پیگیری شود که مردم در صورت وقوع زمین لرزه نیز زندگی عادی را سپری کنند و آسایش و آرامش بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است تمامی  مدارس شهرستان زرند امروز تعطیل اعلام شد که این تصمیم ، به دلیل رعایت احتیاط و دور ماندن از خطر برای دانش آموزان اتخاذ شده است .

 

شایان ذکر است تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان ، خواستار مساعدت های لازم از سوی مسئولان مربوطه شدند.