۶۶۰۰ روستا در کشور از وضعیت آب آشامیدنی بسیار بدی برخوردار هستند

اسحاق جهانگیری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه‌گنج اظهار‌داشت: یکی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت است و به همین دلیل، جوانان از شهرهای مرکزی کشور بسیج شده‌اند تا بتوانند رفع محرومیت کنند .

وی با اشاره به اینکه رفع محرومیت دست‌اورد بزرگی است که باید آن را دنبال کنیم و اگر حرکت نکنیم عواقب بدی دارد گفت: چهار جلسه با سران سه قوه راجع به آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم که یکی از آنها حاشیه‌نشینی است .

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید بررسی کرد که چرا مردم به سمت حاشیه‌نشینی می‌روند افزود: 6 هزار و 600 روستا در کشور از وضعیت آب آشامیدنی بسیار بدی برخوردارهستند که با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم موضوع محرومیت منابع مالی روستاها مورد بررسی قرارگرفت خاطر‌نشان کرد: تا سال 96 همه روستاهای کشور گازرسانی می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در صنعت و صادرات کالا جز اقتصاد مقاومتی است و باید اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهیم گفت: مقاوم سازی اقتصاد باید برای همه مناطق تعریف شود و به اقتصادهای جدید متکی شویم.

وی با اشاره به اینکه کاری که در قلعه‌گنج در زمینه اقتصاد مقاومتی شده است بی‌نظیره بوده و باید به کل کشور تعمیم داده شود افزود: امروزه کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم دست‌آورد بسیار بزرگی است که ما باید قدردان ان باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناطق محروم جز با مشارکت و همراهی مردم  توسعه پیدا نمی‌کنند اظهار‌داشت: باید در هر زمینه‌ای به اقتصاد همان منطقه تکیه کنیم و در ایران اسلامی استعدادهای زیادی در مناطق دور افتاده است که باید از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه از کارهایی که در این منطقه انجام شده با تمام قدرت حمایت می‌شود گفت: مشارکت بانوان در این منطقه بی‌نظیر و بسیار پر رنگ است.