نجات 35 مسافر گرفتار در ریزگردها

امین باقری افزود: با توجه به اینکه غلظت ریزگردها شب گذشته در شهرستان ریگان از شدت زیادی بر‌خوردار بود، کاهش دید را در محور ترانزیتی ریگان - چابهار در برداشت‌.

وی خاطرنشان کرد: 9 وسیله نقلیه که گرفتار توفان شدید شن و ریزگردها شده بودند، توسط نیروهای امدادی شهرستان ریگان امداد‌رسانی و در مدارس و مساجد اسکان داده شدند‌.

باقری با اشاره به اینکه‌ریزگردها شب گذشته آسایش مردم ریگان را سلب کردند، تصریح کرد: این ریزگردها همچنان در آسمان شهر ریگان جولان می‌دهند‌.

فرماندار ریگان با بیان اینکه بیش از 42 نفر از شهروندان ریگان دچار مشکلات تنفسی شده و راهی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان شدند‌، گفت: به دلیل نبود بیمارستان در شهرستان ریگان، بیماران به بیمارستان پاستور بم در 100 کیلومتری از مرکز شهرستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در شرق کشور و کانون بحران فرسایش بادی است که نیاز به اعتبارات ملی برای مهار ریزگردها دارد.

باقری با بیان اینکه شهرستان ریگان فاقد اداره هواشناسی و دستگاه پایش غلظت ریزگردهاست،خاطرنشان کرد: تا‌کنون بیش از 16 روستا بر اثر غلظت ریزگردها و شن‌های روان د‌ر شهرستان ریگان متروکه شده و بیش از 50 روستا در محاصره شن‌های روان قرار دارند.