تنها زورخانه راور با بیش از 70سال قدمت رو به ویرانی است+تصاویر

ورزش زورخانه از ورزش های ملی و مذهبی است بطوریکه ورزشکار زمانی که وارد گود زورخانه می شود تا زمانی که خارج می شود مدح و ستایش خدا و اهل بیت (ع) را انجام می دهد و نه تنها سلامتی جسم بلکه سلامتی روحش نیز تضمین می شود.

اما متاسفانه این ورزش پر طرفدار در راور چندین سال است از سوی مسئولان شهرستان و استان مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها زورخانه راور حال و روز خوشی ندارد.

با توجه به اینکه تاسیس زورخانه پوریای ولی راور به سال ۱۳۱۹ برمی گردد و بیش از ۷۰ سال از عمر ساختمان آن می گذرد، مستهلک شدن این بنا مایه نگرانیی ورزشکاران این رشته در راور شده است.

از طرفی شکاف و ترک های سقف زورخانه راور به همین روز و ماه ها بر نمی گردد و چندین سال است این ساختمان چنین وضعیتی دارد و بارها نیز مورد بازدید مسئولین استان و شهرستان قرار گرفته و قول هایی نیز داده شده است که به گفته یکی از ورزشکاران قدیمی این رشته در سالیان گذشته برای ساختمان جدید زورخانه، زمین هایی در نقاط مختلف شهر راور در نظر گرفته شده بود و حتی کلنگ ساخت آن نیز در یکی از این زمین ها به زمین خورد اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و بعد از مدتی مسئولین نیز قول هایشان را فراموش کردند.

به هرحال با توجه به قدمت بنا و خسارت وارده بر زورخانه راور لازم است تا مسئولان درباره مرمت و یا ساخت بنای جدید همت کنند و این رشته ورزشی را حمایت کنند.