پیگیری مشکلات آسیب‌دیدگان حادثه "پلاسکو" در کمیسیون اقتصادی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان اظهار‌ داشت: حادثه ساختمان پلاسکو در تهران مردم ایران را داغدار کرد و جمعی از آتش‌نشانان فداکار به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه این ضایعه انسانی و اقتصادی باید با حمایت‌های لازم جبران شود افزود: نشست هفته آینده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس اتاق اصناف ایران با موضوع پیگیری مشکلات آسیب‌دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو در تهران برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از نحوه تصویب لایحه برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون 5 برنامه توسعه از طرف دولت‌های مختلف به مجلس ارائه شده که در این برنامه‌ها دولت ریز برنامه را در قالب جداولی به مجلس ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در ارائه برنامه ششم این بود که لازم نیست همه اطلاعات را به مجلس بدهیم و مجلس باید کلی تصویب کند خاطر‌نشان کرد: این کار برای نخستین‌بار در کشور اتفاق می‌افتاد و یک محل نزاع و اختلاف بین مجلس و دولت به وجود آورد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره از مقام معظم رهبری کسب تکلیف کرد گفت: نظر معظم‌له این بود که از آنجا که دولت در این مدت باقی‌مانده وقت ارائه جداول و اطلاعات ریز را ندارد، مجلس ورود پیدا کند و بر این اساس مجلس ریز برنامه ششم را نوشت و مصوب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با تقدیر از زحمات استاندار کرمان تصریح کرد: مسیر حرکت توسعه در استان کرمان هموار شده است و در جای جای استان و شهرستان کرمان اقتصاد مقاومتی گفتمان شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث تفویض اختیارات به استان‌ها و جلوگیری از تمرکززدایی در مجلس اقدامات خوبی انجام شده است افزود: در بند 4 ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است اختیارات و وظایف دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و شهرستا‌نها را تفویض کند که با این قانون حوزه عمل مدیران افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای بودجه لازم در اختیار مدیران نیز در ماده 144 قانون برنامه ششم راهکارهایی دیده شده است گفت: در این ماده دولت مکلف شد تا از ابتدای اجرای برنامه ششم 30 درصد از بودجه تملک دارایی را استانی کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه با این قانون تحرک اقتصادی در استان‌ها به وجود می‌آید تصریح کرد: باید هر چه سریعتر کمیته تخصصی برنامه ششم توسعه در شهرستان کرمان تشکیل و راهکارهای تامین منابع مالی بررسی شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده در کشور گفت: فضای کار و تلاش در استان حاکم است و نباید انتخابات بهانه‌ای برای عدم خدمت به مردم شده و رویکرد خدمتی دولت فراموش و سیاسی شود.