نگاه سلیقه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد سبب تخریب محیط زیست استان می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تشکر از اقدامات آیت اله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه دراستان و تلاش ایشان در خصوص بخشش و آزادی دو محیط‌بان در بند اظهار داشت: محیط زیست استان و کشور هیچ‌گاه خود را جدای از روحانیت نمی‌داند و همیشه قدردان زحمات آن‌ها خواهد بود..

سید اسدالله هاشمی اولویت فرهنگ سازی و تعامل با مردم بجای تقابل را مهم‌ترین برنامه کاری خود در سال جدید دانست و گفت: امیدواریم که به کمک مردم در زمینه اهداف عالیه سازمان با مشارکت محوری و فرهنگ سازی در بین مردم بتوانیم این امانت را به نسل‌های آینده به خوبی تحویل دهیم.

هاشمی به اهم برنامه‌های کاری خود درمدیرت جدید و مشکلات پیش روی پرداخت و افزود: انتظار این را داریم تک تک مردم خود را محیط‌بان خط مقدم حفظ محیط زیست بدانند و مجموعه محیط زیست استان دست یاری خودرا بسمت مردم در کمک به حفظ محیط زیست دراز می‌کند.

امام جمعه چیتاب شهرستان بویراحمد نیز در این دیدار اظهار داشت: درخطبه‌های اسفند تا پایان اردیبهشت ماه خود را موظف به تشریح و توضیح مسائل محیط زیست می‌دانم.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات را بسیار مفید دانست و افزود: توجه ویژه دین اسلام به مقوله محیط زیست و حساسیت مقام معظم رهبری به این مهم حجت را برما تمام کرد.

وحدانی فر گفت: در آخرین خطبه پایان هرسال و تاپایان اردیبهشت سال بعد که فصل رویش گیاهان و توجه به استفاده صحیح از این منابع خدادای است خود را موظف می‌دانم در مورد محیط زیست و منابع طبیعی صحبت کنم چرا که در آینده مورد قضاوت نسل‌های آتی خواهیم بود.

وی ضمن توصیه به حفظ گونه‌های شاخص جانوری و گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقوله فرهنگسازی در حفظ محیط زیست از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شما باشد.

وحدانی‌فر استفاده از ظرفیت ائمه‌جمعه و جماعات را بسیار مفید دانست و افزود: توجه ویژه دین اسلام به مقوله محیط زیست و حساسیت مقام معظم رهبری به این مهم حجت را برما تمام کرده است.

امام جمعه چیتاب استفاده صحیح از ظرفیت رودخانه‌ها و منابع ملی را ضروری دانست و افزود: نگاه سلیقه‌ای به محیط زیست منجر به تخریب آن می‌شود و همه ما بویژه اصحاب رسانه و مهم‌تر صدا و سیما باید خود را مسئول در حفظ محیط زیست بدانیم.