بویراحمد نگینی سرسبز در زاگرس جنوبی+تصاویر

شهرستان بویراحمد نگین سرسبز و زیبای زاگرس را شاید بتوان یگانه دیار طبیعت بکر و بهشت‌وار سرزمین زیبای ایران خواند که در میان رشته کوههای سر به فلک کشیده زاگرس چون صحنه‌ای بی‌بدیل از زیبایی‌های این سرزمین در فصل زیبای بهار به نظاره نشسته است.

 

بویراحمد سرزمینی زیبا با آب و هوای دلپذیر و محصور درکوههای مرتفع و صعب العبور است که بین 46 درجه و51 دقیقه تا 50 درجه و22 دقیقه عرض شمالی در سلسله جبال زاگرس جنوبی واقع شده است.

 

شهرستان بویراحمد یکی از شهرستان‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در سر رود شمالی استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

 

این شهرستان که یک سوم از استان را شامل می شود به لقب پایتخت طبیعت به مرکزیت یاسوج مشهور بوده که آب و هوایی سرد در زمستان و خنک در تابستان را برای گردشگران طبیعت به جای گذاشته است.

 

یکی جاذبه های منحصر به فرد طبیعت منطقه کوهستانی بویراحمد بودن کوهها و قله های سربه فلک کشیده دنا و روستاهای اقماری در دامنه این کوهها است که جلوه ای زیبا را برای هر رهگذری نمایان کرده است.

 

 طبیعت زیبای بهاری روستاهای گوشه، گنجه ای و مادوان و کریک در دامنه ها سلسلسه جوار زاگرس در روزهای اول بهار جلوه ای زیبا را به خود آراسته که تصاویر زیرل گویای این زیبایی است