شعار صرفه جویی و آب پاکی که به جوب می رود!+تصاویر

این روزها در معابر ، پیاده روها و هر نقطه ای از شهر یاسوج که خط انتقال آب از آن عبور کرده است صحنه هایی از هدررفت آب آشامیدنی سالم مشاهده می شود که شهروندان یاسوجی با دیدن ای تصاویر متاثر می شوند.

مسئولان آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر از کاهش منابع آب، تنش و بحران آبی خبر می دهند و مردم را به اصلاح الگوی مصرف توصیه می کنند اما به راستی با دیدن این تصاویر می توان چنین موضوعی را باورکرد؟!.

انشعاباتی که به علت پارگی و شکستگی روزانه میلیون ها لیتر آب آشامیدنی سالم را در شهر یاسوج روانه خیابان و کانال فاضلاب می کند تنها یک موضوع ساده نیست بلکه بخش درد آور قضیه زمانی است که مسئولان شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد خود روزانه چندین بار از کنار این تصاویر  می گذرند اما در عمل هیچ اقدامی برای ترمیم و جلوگیری از هدرفت آب انجام نمی شود.

نمونه عینی بی توجهی مسئولان به هدررفت آب را در گزارش های متعددی که از سوی پایگاه خبری صبح زاگرس منتشر شد می توان به خوبی یافت و آنجایی که در یکی از خیابان های شهر یاسوج حوالی خیابان هجرت 1  روزها و ماه ها انشعاب شکسته ای آب شهر را در کف پیاده روها و کانال فاضلاب می ریخت به عمق فاجعه پی برد.

 گرچه پس از پیگیری های متعدد سرانجام این انشعاب در این خیابان ترمیم شد اما در نقاط مختلف شهر یاسوج همچنان هدرروی آب به یک قصه بی پایان بدل شده است.

تصاویر زیر مربوط به انشعاب آب آشامیدنی بالا دست جاده پارک جنگلی به سمت تپه نور الشهدای یاسوج است که همچنان آب را پس از فواره ای زیبا در کوه و خیابان هدایت می کند تا شهروندان یاسوجی از دیدن این تصاویر برای بی توجهی مسئولان به هدررفت آّب تاسف بخورند.

 

چگونه می توان از بی آبی و کم آبی سخن گفت و مردم را به رعایت و اصلاح الگوی مصرف آب توصیه کرد در حالی که چشمه ها در خیابان های شهر جاری است و فواره های ناشی از پارگی و شکستگی انشعاب ها در جنگل خودنمایی کند.

 

عکس: ابراهیم عزیزی