حامیان ۱۰ میلیارد تومان به ایتام کهگیلویه وبویراحمد کمک کردند

فرید محبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات بسیار زیادی که کمیته امداد امام از ابتدای شکل‌گیری در کشور و این استان تاکنون ارائه کرده است، اظهار داشت: این نهاد حمایتی و مقدس توسط امام راحل عظیم‌الشأن بنا نهاده شده و هدف آن کمک به محرومان و مستضعفان جامعه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد به رویکرد امام راحل اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که در بیانات امام رحل داشته‌ایم محرومان وارثان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند که همه مسئولان باید خدمت بدون منت برای آن‌ها داشته باشند.

وی افزود: اکنون با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب کمیته امداد وظیفه و رسالت‌ سنگین‌تری بر عهده دارد که در حال حاضر مهم‌ترین آن توانمندسازی مددجویان است.

محبی تصریح کرد: در زمانه کنونی مهم‌ترین مشکل همه از جمله مددجویان کمیته امداد مشکل بیکاری و نیاز به شغل و اشتغال است که کمیته امداد طرح توانمندسازی را از سال‌ها پیش برای کمک به ایجاد اشتغال و توانمند کردن خانوارها آغاز کرده است.

وی به سایر طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کمک و حمایت از یتیمان در جامعه از وظایف مهم کمیته امداد به شمار می‌رود که در زمینه تحصیل دانش‌‌آموزان و دانشجویان و کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه آن‌ها تاکنون خدمات و تسهیلات بسیار خوبی توسط کمیته امداد ارائه شده است.

محبی طرح اکرام ایتام را گامی بزرگ برای حمایت از یتیمان توسط کمیته امداد دانست و گفت: حامی‌یابی و واگذاری سرپرستی ایتام به حامیان نیکوکار از این دست برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی به تعداد بیش از 7 هزار یتیم مورد حمایت کمیته امداد در استان اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار نفر از این یتیمان زیر 18 سال هستند.

محبی به آمار تعداد حامیان ایتام در استان هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو هزار و 500 نفر حامی یتیمان در استان سرپرستی ایتام را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به کمک‌های بسیار زیادی که تاکنون توسط حامیان از یتیمان در استان شده اشاره کرد و افزود: از سال 92 تاکنون چیزی در حدود 10 میلیارد تومان توسط حامیان به یتیمان در استان کمک شده است.

وی به سرانه واریزی کمیته امداد و سرانه واریزی حامیان در هر ماه برای یتیمان اشاره کرد و گفت: حامیان هر ماه 30 هزار تومان کمک می‌کنند و همچنین سرانه واریزی برای هر یتیم در ماه 73 هزار تومان است.

محبی افزود: طرح طاها که در آن بیمه یتیمان را داریم با هدف تأمین آینده یتیمان اجرا می‌شود که در حال حاضر تعداد 190 نفر از یتیمان استان زیر پوشش این نوع از بیمه هستند.