جزئیات دستگیری 22 نفر از متخلفین شبکه های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

 سردار یدالله بوعلی ظهر امروز درنشست با اصحاب رسانه با گرامی داشت هفته دولت گفت: اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد از چند ماه پیش ضمن رصد و پایش شبکه های مجازی وبه دنبال شکایت های مردم و اظهار نگرانی از فضای مسمومی که در فضای مجازی وجود داشت اقدام به بررسی و پیگیری این جرائم کرد.

 

 وی با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر و جملات توهین به ائمه اطهار(ع)، شخصیت‌های کشوری و همچنین تصاویر و فیلم‌های مستهجن کردند،اظهار کرد با اعتراض و واکنش مردم، سازمان اطلاعات سپاه به این قضیه ورود پیدا کرد و رصد فضای مجازی را در اولویت قرار داد.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه عده‌ای فکر می‌کنند تخلفات در فضای مجازی با حجم گسترده ای که دارندقابل شناسایی نیست و امکان رصد و پیگیری افراد وجود ندارد اما سپاه توانست این افراد را به صورت دقیق شناسایی کند.

 

بوعلی با بیان اینکه نخستین اقدام اطلاعات سپاه استان شناسایی گروه‌های مختلف و سپس نفوذ با مهندسی اجتماعی در این گروه‌ها بود، تشریح کرد: این افراد به صورت لحظه به لحظه از طرف اطلاعات سپاه رصد می‌شدند که با همکاری مراجع قضایی به خصوص رییس دادگستری و دادستان مرکز استان استعلام هویتی و مالکیتی این افراد اخذ و مکان‌یابی و نقطه انتشار این تصاویر و فیلم‌ها توسط سربازان سپاه مشخص شد.

 

وی گفت:اخرین اقدامی که توسط نیرو های اطلاعات سپاه صورت گرفت شروع عملیات نهایی در مرداد و آغاز دستگیری این افراد بود که امروز به صورت رسمی خبر دستگیری این افراد از طریق روابط عومی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد ورسانه ها منتشر شد.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این عملیات 8 نفر از مدیران اصلی و کسانی که این شبکه‌ها و تصاویر غیر اخلاقی را مدیریت می‌کردند دستگیر شدند،افزود: همچنین 14 نفر از همکاران این افراد که در این جرم نقش کمتری داشتند احضار و تذکرات لازم به آنها داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع 22 نفر از کسانی که اقدام به نشر این تصاویر کرده بودند دستگیر شدندگفت: همه این افراد از خود استان کهگیلویه وبویراحمد و از سایر شهرستان ها بودند. 

 

بوعلی با بیان اینکه فضای کاربری این افراد مسدود و 20 دستگاه تلفن همراه از این افراد ضبط شده است، افزود:همه بدانند اطلاعات سپاه فتح نه تنها مرکز استان بلکه دورترین نقطه استان را نیز رصد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: این تصاویر 4 هزار نفر مخاطب داشتند که قطعا تعداد مخاطبین باز نشری این تصاویر و مطالب بیشتر از این آمار است ومی توان گفت تعدادی از این مخاطبین خود اطلاعات این شبکه هارا در اختیار ما قرار دادند.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که اقدام به بازنشر این تصاویر توهین آمیز و مستهجن کردند در مرحله بعدی فراخوانده می‌شوند و تذکرات لازم به آنها داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه نشر تصاویر و مطالب توهین آمیز به ائمه اطهار (ع) و مسئولین نظام که مصداق انحراف اذهان ، افکار و فعل حرام است جرم محسوب می شود،عنوان کرد: دستگاه قضایی استان با کسانی که اقدام به نشر این تصاویر و مطالب می کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

 

بوعلی در پایان با بیان اینکه به جوانان عزیز توصیه می کنم که به این گرو ها و شبکه ها ورود پیدانکنند که خدای ناکرده مورد غفلت قرار بگیرند ،افزود:امروزه بخش عمده ای از نوجوانان ، جوانان و حتی بزرگسالان در این فضا هستند که خود می تواند دلیل عمده ای برای رصد این فضا توسط پلیس فتا،ناجا و نیرو های امنیتی باشد که امید است از این به بعد شاهد همچین موضوعاتی در استان نباشیم.