وجود دختر فراری و زن مطلقه در خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی یاسوج

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به وضعیت خوابگاههای خودگردان دانشجویی در شهر یاسوج افزود: خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی از سوی سازمانها و نهادهای متولی باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اینکه زن مطلقه، دختر فراری، دانشجویان متاهل و مشغول به کار در سایر مشاغل در این خوابگاه‌ها اسکان دارند، تاکید کرد: نباید غیر از دانشجویان، زنان و دختران صنوف و مشاغل دیگر در خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی دخترانه اسکان داده و پذیرفته شود چراکه این امر خلاف قانون است.

بی تدبیری در واگذاری 3.5 هکتار زمین برای آرامستان در سی سخت

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در گذشته طی مصوبه ای، در دل شهر سی سخت 3.5 هکتار زمین را برای تبدیل شدن به آرامستان واگذار کردند که این تصمیم اشتباه بوده و هیچ توجیهی ندارد. مسئولان استانی و شهرستانی طی جلسه ای این مساله را بررسی و حل کنند.

برخورد جدی با تیراندازی در عروسی و عزا

وی ادامه داد: از سوی دستگاه قضایی استان با تیراندازی و استفاده از سلاح در عروسی و عزا و سایر برنامه ها حتی اگر سلاح مجوز دار موجب سلب آسایش و آرامش مردم شود برخورد جدی می شود. برخورد با اخلالگران در نظم و امنیت مردم در اولویت دستگاه قضایی استان است.

دستگاه قضایی استان با چاقوکشی و قمه کشی برخورد جدی می کند

مزارعی افزود: دستگاه قضایی با چاقوکشی و قمه کشی در سطح استان برخورد جدی می کند چراکه این اقدام مصداق محاربه است و کسانی که چنین عملی را مرتکب می شوند در کمترین زمان ممکن حکم آنها صادر می شود. در حوزه اجتماعی استان وضعیت نسبت به قبل تغییر کرده و همه تلاش کرده ایم تا در بین مردم آرامش باشد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای سالم سازی فضای جامعه به میدان بیاییم و با جنگ نرم دشمن مبارزه کنیم بنابراین بهترین جا برای مبارزه با جنگ نرم دشمن مدارس هستند.

استفاده از گوشی هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس ممنوع شود

مزارعی بیان کرد: استفاده از گوشی هوشمند توسط دانش آموزان در مدارس ممنوع شود چراکه آسیبهای جدی را در پی دارد.

وی ادامه داد: کمبود سرویس مدارس با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی پیگیری و برطرف شود تا در مهر و هنگام بازگشایی مدارس با چنین مشکلاتی مواجه نباشیم. باید در استفاده از سرویس مدارس دقت و توجه لازم صورت گیرد. به همراه دادستان مرکز استان در هفته بازگشایی مدارس در سطح استان گشت زنی خواهیم کرد و امور بازگشایی مدارس ارزیابی می شوند.

رییس کل دادگستری استان گفت: بنیاد مسکن و شهرداری 20 روز فرصت دارند تا مشکل  گاز رسانی دو نقطه از شهر (خانوارهای شهرک بلکو و تعاونی مسکن در اکبرآباد) حل شود و پایان این فرصت، هفته اول مهرماه است.

حجت الاسلام مزارعی تصریح کرد: جهان استکباری تلاش دارد تا به کشورمان در عرصه‌های مختلف ضربه بزند، بنابراین کم کاری، خیانت به مردم، اسلام و انقلاب است. نیاز داریم اتحاد، همدلی و حرکت جهادی را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهیم. عهد ببندیم خدمت کنیم و مسئولیت های اجتماعی را به بهترین شیوه به جا بیاوریم زیرا بر این باورم اگر مردم را در پیچ و خم ادارات سرگردان کنیم باعث رویگردانی آنها از نظام خواهد شد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در موضوع انشعاب های غیر مجاز، مسئولان و نهادهای مرتبط با شرکتهای خدمات رسان سنگ اندازی کنند و نهایت همکاری را انجام ندهند برخورد لازم را در دستور کار قرار می دهیم.

عبدالحمید پناهی، معاون فرماندار شهرستان بویراحمد نیز گفت: خوابگاه‌های خودگردان باید از دانشگاه یاسوج که متولی این امر هستند، مجوز بگیرند.

وی  در نشست پیشگیری از جرائم استان ضمن تایید حضور دختران و زنان متعدد در خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان یاسوج افزود: هیچ دانشگاهی نباید در سال تحصیلی جاری با خوابگاه‌های خودگردان بدون مجوز قرارداد منعقد کنند. در صورت مشاهده، چنین خوابگاه‌هایی طبق قانون پلمب خواهند شد و در خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی دخترانه نباید صنف دیگری پذیرفته شود.