کهگیلویه و بویراحمد با 70 هزار جمعیت عشایری

«مجید علی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: عشایر این استان سالانه بیش از 10هزار مترمربع صنایع‌دستی تولید می‌کنند که حدوداً 35 درصد صنایع‌دستی استان را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تولید بیش از 7000 تن گوشت قرمز با 54 درصد میزان تولیدات استان، بیش از 26 هزار تن شیر با 37 درصد و 285هزارتن پشم از دیگر تولیدات عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از 4200 هکتار از زمین‌های زراعی و باغ‌های این استان به عشایر تعلق دارد که 23 درصد باغات استان را شامل می‌شوند.

علی‌پور ادامه داد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد 9000 رأس دام سبک و 18هزار رأس دام سنگین دارند.

وی تصریح کرد: واگذاری بیش از 65 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد و توزیع خوراک دام به‌صورت یارانه‌ای که از ابتدای سال تاکنون 2000 تن توزیع شده است، از اقدامات انجام شده برای کمک به رشد و بهبود وضعیت عشایر است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اجرای حمایت از تولیدات، عملیات خدماتی مستمر، تأمین آب آشامیدنی عشایر، بازگشایی و مرمت جاده‌ها و مسیرهای عشایر، تأمین سوخت مورد نیاز برای عشایر و اجرای عملیات تأمین آب و پمپاژ اراضی کشاورزی عشایر از دیگر اقدامات انجام شده در جهت رشد، توسعه و بهبود وضعیت عشایر این استان هستند.