برگزاری کنگره ملی بزرگداشت یکهزار و 880 شهید والامقام دفاع مقدس

برافراشتن تمثال اسطوره های مقاومت؛ پرچم ها، بیلبوردها و تصاویر سرو قامتان هشت سال دفاع مقدس در آستانه ماه محرم، حال و هوای معنوی خاصی به شهر شهید پرور یاسوج داده و اکسیر مهر ایثار و شهادت بار دیگر شامه نواز عاشقان حسینی شده است.

یاسوج 120 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مصلی امام خمینی(ره) این شهر از امروز یکشنبه به مدت پنج روز میزبان کنگره ملی شهدای کهگیلویه وبویراحمد خواهد بود.

مردم شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد در حالی به استقبال اجلاسیه سرداران و شهدای این خطه دلاورخیز می روند که این روزها بازسازی عملیات والفجر هشت بار دیگر خاطره روزهای فراموش نشدنی جنگ نا برابر را برای مردم این خطه زنده کرده است.

وجود تندیس های سرداران حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس، دلیرمردانی که تا سرحد نثار جان جانانه حماسه آفریدند و با تقدم گوهر جان ضمن دفاع از میهن، انقلاب اسلامی را بیمه کردند، اکنون فرصتی دیگر برای تجدید بیعت عاشقان ثارالله با آرمان فدائیان روح الله شده است.

اینک مصلی بزرگ امام خمینی (ره) یاسوج میقات عشقی است برای مردم سلحشور و ولایتمدار این خطه تا بار دیگر هم دل و هم صدا لبیک یا حسین (ع) سردهند و بار دیگر حمایت بی دریغ خود را از رهبری نظام و آرمان های انقلاب اسلامی اعلام کنند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد که در جنگ تحمیلی از پیشقراولان حماسه عشق در مرزهای نبرد با دشمن بودند، با تقدیم هزاران شهید نقش ممتازی را در دفاع از میهن اسلامی از خود نشان دادند، اینک در آستانه محرم با حضور حماسی در کنگره ملی شهدای این استان شور حسینی دیگری از خود نشان خواهند داد.

مردم ولایتمدار و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد گرچه کمتر از یک درصد جمعیت ایران اسلامی را دارند اما از لحاظ حضور در جبهه های جنگ مقام نخست را دارند و این افتخار بزرگی برای مردم این خطه است که این گونه پیشتار حماسه هشت سال دفاع مقدس هستند.

نخستین روز کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد با عنوان یادواره شهدای عشایر، جانبازان و ایثارگران استان امروز با حضور سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می شود.

روز دوم این کنگره با عنوان یادواره 464 شهید دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد با سخنرانی وزیر و یا یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

برنامه های پیش بینی شده برای سومین روز این کنگره با عنوان یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد با سخنرانی علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با بیان خاطرات برخی فرماندهان و سرداران هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

چهارمین روز این کنگره عظیم با عنوان یادواره شهدای زن کهگیلویه و بویر احمد با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

اختتامیه پنجمین روز کنگره عظیم سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس1880 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 317 آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.