۶۰۰ زن عشایری کهگیلویه و بویراحمد باسواد شدند

سید مسعود ارجمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آموزش عشایر با مشارکت معاون امور خانواده و بانوان رئیس جمهوری در 5 استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

وی عنوان کرد: در این طرح 600 زن و دختر جامعه عشایری از طریق 120 مربی آموزش دیده، باسواد شدند که طبق بررسی‌های انجام شده توسط کار‌شناسان و متولیان امر مجموعه عوامل اجرایی استان در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.

ارجمند با بیان اینکه آمار بی‌سوادی در سرشماری‌ها مشخص می‌شود افزود: آمار بی‌سوادان در تمامی ماطق مشخص بوده و آموزش و پرورش با هدف عدالت آموزشی در بین مناطق شهری و روستایی تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه آوای سواد آموزی از طریف شبکه استانی دنا خبر داد و گفت: این برنامه روزهای زوج هفته بعد از ساعت 19 پخش می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مصاحبه‌های رادیویی و نشست با خبرنگاران، نقد و بررسی برنامه‌های سواد آموزی در استان، برگزاری نمایشگاه و برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه‌های هفته سواد آموزی در این استان است.