افزایش تلفات مسمومیت با گاز در کهگیلویه و بویراحمد
نگران
کننده است

کامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 4 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند در حالی در مدت مشابه سال قبل این اتفاق برای 3 نفر رخ داد.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات مسمومیت با گاز مربوط به نیمه دوم سال است ابراز کرد: در 9 ماههامسال از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن 2 نفر مرد و 2 نفر دیگر زن بودند.

امینی بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن عمدتاً در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر ایام سال بوده و بنابراین سازمان پزشکی قانونی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوزتوصیه می‌کند.

امینی با اشاره به اینکه در فصل پاییز و زمستان و با سرد شدن هوا، شهروندان اقدام به نصب وسایل گرم کننده می‌کنند ابراز کرد: عدم رعایت اصول ایمنی سبب مسمومیت با گاز منو کسیدکربن می‌شود.