پیداشدن جسدکوهنورد سقوط کرده در ارتفاعات کوه خائیز

 

پس از ساعت ها تلاش امدادگران جسدکوهنورد سقوط کرده در ارتفاعات کوه خائیز پیدا شد

عصر روز جمعه درپی اعلام مفقودی یک کوهنورد تیم های امدادی از جمعیت هلال احمر و تیم کوهنوردی شهربهبهان از ساعت 18 غروب جمعه راهی کوه خائیز حد فاصل دوشهرستان بهبهان و کهگیلویه شدند تااز سرنوشت کوهنوردی که منزل برنگشته بود اطلاعی پیداکنند.

 متاسفانه پس از حدود  سه ساعت و نیم  تلاش وجستجوی تیم های امداد وکوهنوردی به جسد این فرد درارتفاعات این کوه دست پیدا نمودند.

بنا براین گزارش این فرد از ارتفاعی سقوط کرده بود که در نتیجه این حادثه متاسفانه جان خود را ازدست داد.

یکی از امدادگران درتشریح دقیق محل حادثه گفت : این حادثه درکوههای روستای علمدار بهبهان مفقود شده بودکه شامگاه جمعه شب پس از ساعت ها تلاش جسد وی پیدا و به فوریت های پزشکی شهربهبهان تحویل داده شد.

گفتنی است کوه خائیز درشمال این شهر از توابع شهرستان کهگیلویه واقع شده که بلندترین نقطه آن یک‌هزار و ۸۸۵ متر بر فراز تنگ شیخ و کوه حاتم با ارتفاع بیش از ۲ هزار و ۱۰۰۰متر قرار دارد.

******************************

از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی جلوگیری می شود/تردد خودروهای عمومی در محور باغچه، جلیل سادات ممنوع است

سرهنگ منوچهر سیاهپور با اشاره به نزول رحمت الهی در 24 ساعت گذشته در استان، افزود: خوشبختانه تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد به راحتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی استان به شکل برف است، اظهار کرد: کیلومتر 35 یاسوج به بابامیدان گردنه مورگاه، کیلومتر 15 محور یاسوج به شیراز  گردنه مله شوره،  کیلومتر 17 محور یاسوج به اقلید گردنه باباحسن، در این گردنه ها در حال حاضر بارش به شکل برف است و رانندگان باید هنگام تردد زنجیر چرخ همراه داشته باشد و  در صورتی که نداشته باشند از تردد آنها جلوگیری می شود.

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در چنین شرایطی که این بارندگی ها باعث لغزندگی معابر و ریزش رحمت الهی و کاهش دید افقی رانندگان شده است ، رانندگان باید رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه اقدام به حرکت نمایند.

سرهنگ سیاهپور با بیان اینکه در شب گذشته محور باغچه، جلیل و سادات خودروهایی برف گیر شده بودند، تصریح کرد: خوشبختانه به کمک عوامل راهداری این محور بازگشایی شده است و تردد به راحتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در تمامی مصاحبه ها به رانندگان توصیه شد که هنگام بارش برف و باران رانندگان این مسیر را برای تردد به شهرستان کهگیلویه و چرام انتخاب نکنند، ادامه داد:راه اصلی دسترسی برای تردد به این دو شهرستان محور  یاسوج به بابامیدان، باشت، چرام و کهگیلویه است و نباید رانندگان حتی در شب هنگام بارش برف اقدام به سفر در این محور ارتباطی نمایند.

فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این محور برای خودروهای عمومی ممنوع است، اضافه کرد:  این خودروها باید از محور اصلی یاسوج به بابامیدان برای سفر به کهگیلویه و چرام اقدام کنند.

***********************

تردد روان در همه راه‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد/ تنها محور سی‌سخت پادنا بسته است

علی خوان‌پایه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزولات جوی که از روز گذشته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته است اظهار کرد: طبق گزارش همکاران ما هیچ کدام از محورهای مواصلاتی استان به دلیل ریزش نزولات جوی بسته نیست.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تردد روان در همه جاده‌های اصلی و فرعی استان در جریان است اما رانندگان برای احتیاط باید وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی تجهیز کنند.

خوان‌پایه گفت: بر اساس گزارش‌ها تنها جاده سی‌سخت به پادنا در شهرستان دنا به دلیل بارش برف بسته است و عابران و رانندگان باید از جاده‌های دیگر برای رفت و آمد در این مسیر استفاده کنند.