تعطیلی مسابقات کورس بهاره اسبدوانی کشور در گنبدکاووس

حکیم ایگدری ظهار داشت: مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور قرار بود از فردا در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس آغاز ‌شود و ما 14 فروردین ماه برنامه‌ریزی و ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان را انجام دادیم.

وی افزود: بیش از یکصد راس اسب برای شرکت در این هفته در 8 دور اعلام آمادگی کرده و برنامه‌ریزی شده بود اما عده‌ای از مربیان ثبت‌نام نکرده بودند و به برخی مسائل اعتراض داشتند و این اعتراض را به فدراسیون نیز اعلام کرده بودند.

دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان تصریح کرد: فدراسیون برای روز هفدهم فروردین این مربیان را برای پیگیری مسائل دعوت کرده بود اما این مربیان به جلسه فدراسیون نرفتند و جلسه‌ای را با فرماندار شهرستان گنبدکاووس داشتند.

ایگدری اظهار کرد: فرماندار گنبدکاووس نیز در نامه‌ای خواستار تعطیلی این مسابقات در روز جمعه شد که این نامه به فدراسیون ارجاع داده شد و بر اساس اعلام معاون اسب‌دوانی فدراسیون سوارکاری، این رقابت‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی گفت: اعتراض این مالکان و مربیان برای افزایش جوایز و جرائم دوپینگ و غیره بوده که این در حالی است که جوایز بر اساس افزایش درآمدها و یا جذب اسپانسر افزایش خواهد یافت.

دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان اظهار داشت: فرماندار شهرستان گنبدکاووس برای روز یکشنبه هفته آینده درخواست جلسه کردند تا این مسائل و مشکلات رفع شود.

در فصول مختلف مسابقات سوارکاری در پیست‌های سوارکاری شهرستان‌های آق قلا، بندرترکمن و گنبدکاووس در استان گلستان برگزار می‌شود.