مسابقات درس‌هایی از قرآن در استان گلستان برگزار شد

سیدرضا حسینی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با مدارس سراسر کشور 62 هزار و 387 دانش‌آموز استان از 746 مدرسه متوسطه اول و دوم با پوشش 73 درصد در این مسابقات شرکت کردند.

به گفته وی هدف از برگزاری این آزمون سوق دادن اوقات فراغت دانش‌آموزان به مفاهیم قرآنی و ترویج سیره قرآنی در بین خانواده‌ها است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: در پایان این مسابقات از 1250 دانش‌آموز منتخب استانی تجلیل خواهد شد و 58 نفر برتر هم به مرحله کشوری راه می‌یابند.

حسینی اظهار کرد: این مسابقه‌ها با هدف توجه و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم عالی قرآن کریم به زبان ساده از سوی مفسر قرآن، تغییر در افکار و رفتار برگزار شده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت اداره آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت، آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان گفت: کسانی که هدایت و رشد خود را در قرآن کریم جست‌و‌جو کنند در زندگی آینده خویش نیز می‌توانند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند.