آغاز نشاء گوجه فرنگی در شهرستان رامیان

«یدالله رجبلو» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان گلستان در سال گذشته به میزان 6 هزار و 800 هکتار بود که این شهرستان با دارا بودن سه هزار و 500 هکتار و بیش از 51 درصد کشت استان دارای مقام اول است.

وی اظهار کرد: از این مقدار کشت، دو هزار هکتار با 130 بهره بردار در بخش فندرسک و 1500 هکتار با تعداد 652 بهره بردار در بخش مرکزی است.

رجبلو افزود: محصول گوجه فرنگی در ابن شهرستان به علت آب و هوای مناسب و وجود کارخانه تولید رب از سطح کشت بالایی برخوردار است و متوسط تولید از هر هکتار در این شهرستان  40 تن و میزان کل تولید 140 هزار تن است.

وی بیان کرد: از کل سطح زیر کشت در شهرستان رامیان حدود دو هزار و 500 هکتار با آبیاری تیپ انجام می شود که در این روش علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، تعداد بوته نیز از حدود 30 هزار بوته در هکتار به 45 هزار بوته در هکتار خواهد رسید که منجر به افزایش عملکرد نسبت به روش آبیاری جوی وپشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان با بیان اینکه یکی از رویکرد های جدید کشت محصولات زراعی تولید محصولات سالم، بدون سم و مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و بیماری ها است، تصریح کرد: در این راستا شهرستان رامیان پیشرو بوده و در مبارزه بیولوژیک سه هزار و 200 هکتار رها سازی زنبور را اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مزارع این شهرستان ارقام مختلف گوجه فرنگی شامل ایدن، سوپرA، چفت، تیتان، متین، N95 ,N96 کشت شده است.

gojenesha1

gojenesha2