پسته مراوه تپه گلستان برند می شود + تصاویر

پسته یکی از میوه هایی درختی است که مقبولیت و محبوبیت بسیار زیادی هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور دارد.

ایران اسلامی یکی از بهترین مکانها برای تولید پسته بوده و هنوز هم است.

شهرستان مراوه تپه مهد طبیعی ترین رویشگاه پسته طبیعی در خاورمیانه می باشد و چند سالی است که با همت کارشناسان و کشاورزان زحمت کش، کار کشت این محصول استراتژیک به شکل گسترده در حال رواج در منطقه است.

آدینه محمد یاپنگ غراوی یکی از فعالین این عرصه که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عمل به فرمایشات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی زمینهای کشاورزی خود را به زیر کشت پسته برد.

زمین های منطقه نارلی آجی سو تا قبل از کشت پسته به زیر کشت گندم می رفت و سالانه در هر هکتار بین 1 تا 2 تن محصول برداشت می شد آنهم در شرایط خوب کشاورزی، اما آدینه محمد 5 هکتار از زمینهایش را با توصیه کارشناسان بسیج سازندگی به زیر کشت پسته برد و توانست در سال پنجم از این 5 هکتار، حدود 60 میلیون تومان درآمد کسب کند.

سال قبل آدینه محمد بر وسعت کشت محصولاتش افزود و اینکه در جای جای شهرستان نهالهای پسته در حال کشت است و کار کشت پسته در حال گسترش به سایر نقاط منطقه حتی در کلاله و گنبد می باشد.

جلال کوسه غراوی که با آدینه محمد هم روستایی و هم کار نیز می باشد نیز یکی دیگر از جوانان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی است که در کنار کمک به آقای آدینه محمد به کار کشت نهال پسته مبادرت نموده و هم اکنون آماده فروش نهال به سایر هم وطنان در جای جای ایران اسلامی می باشد.

peste12

 

peste13

نهالهای کشت شده در نهالستانهای مراوه تپه از بهترین نوع نهال های پسته می باشند.

پسته کله قوچی و پسته خندان نهالستانهای مراوه تپه، بهترین نهال های کاشت شده در منطقه می باشند.

جلال کوسه غراوی در خصوص فروش نهالهای پسته هم گفت: هر هم وطن که نهال درخواست داشته باشد به هر تعداد که بخواهد ما می توانیم در اختیارش بگذاریم.

peste

قیمت نهال برای سال 1395 و ماه خرداد و تیر 1500 تومان می باشد.

کوسه غراوی گفت: علاقه مندان می توانند با شماره های 09115132858 به نام جلال کوسه غراوی و 09118793033 به نام آدینه محمد یاپنگ غراوی تماس بگیرند.