انتقاد شدید کشاورزان گلستانی از دخالت دلالان در فروش سیب زمینی

یک کشاورز گرگانی از روستای قرن آباد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دوسال گذشته یکی از بدترین سالهای فروش محصولاتم بود ، اظهارکرد: دولت اگر به کارخانه های مرتبط با محصول سیب زمینی یارانه بپردازد آنها نسبت به خرید محصول کشاورزان ترغیب می شوند و با این راه کار می توان کمی از بار مشکلات کشاورزان کاست.

وی ادامه داد: دولت با تشکیل کارگروه های تخصصی می تواند با تقسیم کردن کشور به مناطق مختلف وظیفه ی تولید محصول مورد نیاز کشور را به استان های مستعد کشاورزی بسپارند و هر استان بداند در هر فصل فقط محصول خود را بکارد و از این راه می توان محصول مورد نیاز کشور را تامین کرد.

کشاورز سیب زمینی کار گلستانی اذعان داشت: متاسفانه افزایش واردات و کاهش صادرات و ناتوانی دولت در خرید تضمینی سیب زمینی با قیمت بالا از کشاورزان باعث رکود بازار شده و کشاورزان نگران فروش محصولات خود با قیمت پایین تر از بازار هستند.

کشاورز دیگری بیمه را یکی دیگر از مشکلات این قشر زحمتکش استان دانست و گفت: متاسفانه شرکت های بیمه در ابتدای سال هزینه خود را به صورت تمام و کمال دریافت می کنند اما در هنگام بروز مشکلات با بیان بهانه های مختلف از پرداخت خسارت سر باز می زنند.

وی از دولت در خواست داشت با خرید سیب زمینی با قیمتی بالاتر دست دلالان را از سر کشاورزان سیب زمینی کوتاه کنند.

گفتنی است استان گلستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است که 30 درصد مشاغل و تولید ناخالص استان از این راه بوده و خانواده های زیادی از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند لذا می طلبد مسئولین کشوری و وزیر جهاد کشاورزی نسبت به این مشکلات حساس تر باشند .