توزیع گاز مایع به منظور تامین سوخت خودرو ها در گلستان ممنوعیت شد

به نقل از کاسب امین؛ "علی اصغر اصغری" مشاور رئیس و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان ، از اجرای طرح مشترک نظارتی بر شرکتهای توزیع کننده گاز مایع و نمایندگیهای فروش سیلندر گاز مایع در سطح شهرستانهای استان گلستان خبر داد.

وی افزود: این طرح با هماهنگی و برنامه ریزی عوامل نظارتی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان، بازرسان شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی استان، پلیس آگاهی و رئیس انجمن صنفی کارفرمایان گاز مایع استان گلستان با هدف نظارت بر عملکرد این واحدها در خصوص چگونگی توزیع گاز مایع به نمایندگیهای فروش، جلوگیری از فروش غیر قانونی گاز مایع به عنوان سوخت اتومبیلها ، بررسی نرخنامه فروش گاز مایع توسط شرکتها و نحوه توزین سیلندرها و کارآیی آن اجرایی شده است .

اصغری تصریح کرد: در این طرح از چندین مرکز توزیع گاز مایع و نمایندگی فروش سیلندر گاز مایع در سطح شهرهای استان بازدید و بازرسی بعمل آمد که بر اساس گزارشات بازرسان این سازمان تخلف تعداد معدودی از این واحدها که مبادرت به فروش غیر قانونی گاز مایع و لوازم جانبی آن مینمودند شناسایی و در مرحله نخست تذکرات لازم و راهنماییهای مورد نیاز در خصوص جمع آوری ملزومات غیر قانونی و عدم فروش گاز مایع به خودروها به آنها  ارائه شد.

وی همچنین یادآور شد، بازرسان این سازمان در طی این بازرسیها به تمامی واحدها تذکرات لازم در خصوص رعایت قانون نظام صنفی مصوب، رعایت نرخنامه مصوب،عدم اختصاص گاز مایع به وسایل نقلیه، عدم نصب دستگاه تزریق گاز مایع به خودرو توسط شرکتها و مراکز فروش،کم فروشی و ... را ارائه نمودند.اصغری در ادامه با اشاره به خطرات احتمالی استفاده از گاز مایع به جای سوخت در اتومبیل ها و نحوه سوخت رسانی غیر استاندارد آن ، از تمامی شرکتها و نمایندگیها خواست تا با رعایت تمامی نکات صنفی و ایمنی از هرگونه استفاده نامناسب، عرضه و توزیع خارج از شبکه، و تخلف در این زمینه ها خودداری نموده و در چارچوب قانون عمل نمایند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان همچنین از کلیه شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه موارد را از طریق سامانه ستاد خبری (تلفن 124) به بازرسان این سازمان گزارش نمایند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.