کشاورزان در لیست سیاه دولت

به نقل از کلاله خبر، با گذشت نزدیک به یک ماه از برداشت گندم در کشور و در سطوح پایین تر، هنوز قیمت گندم های برخی کشاورزان مشخص نشده است.

پس از بارش چند روزه باران در برخی از شهرستان های استان گلستان و در پی آن جوانه زدن گندم برخی از کشاورزان، دغدغه های گندم کاران شروع شد.

در مرحله اول تا چند روز بعد از برداشت گندم ها، گندمکاران با مشکل عدم دریافت گندم توسط مراکز خرید روبرو بودند که با پیگیری های مسئولین چند مرکز برای تحویل گندم های کشاورزان در دو شهرستان کلاله و گالیکش فعال شد.

اما با تحویل گندم ها به این مراکز، دغدغه های بعدی گندمکاران نیز آغاز شد، چرا که تا کنون میزان افت گندم و قیمت آن مشخص نشده است.

میزان گندم های تحویلی از سوی هر کشاورز از چند تن تا صد ها تن می رسد و با وجود اینکه به گفته مسئولین و ائمه جمعه بسیاری از کشاورزان با گرفتن وام و بدهی های مختلف با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و تنها امید  انها محصول کشاورزی است از سوی مسئولین اقدام عملی برای کم شدن نگرانی ها انجام نشده است.

این کشاورزان همان کشاورزانی هستند که در گذشته با تولید گندم، کشور را از واردات بی رویه گندم مبرا می کردند و جزو افتخارات مسئولین بودند و الان با گرفتار شدن با معضل جوانه زدن گندم، در لیست سیاه قرار گرفته اند و در یاس و ناامیدی به سر می برند.

علی علیزاده رئیس جهاد کشاورزی کلاله در گفتگویی اظهار داشت: تا کنون تصمیمی در خصوص گندم های جوانه زده گرفته نشده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 141 هزار تن گندم(سالم و جوانه زده) تحویل گرفته شده ونزدیک به 1350 هکتار سطح زیر کشت گندم در کلاله، گندم آن برداشت نشده است.

رئیس این اداره گفت: تاکنون 75 میلیارد تومان از پول گندم کشاورزان پرداخت شده است.