۵ محور اصلی استان گلستان بهسازی و مرمت می‌شود

ابراهیم مبارک قدم در دومین جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان اظهار داشت: این محورها شامل بهسازی شاهرود به محور شمال به طول 5 کیلومتر، احداث باند دوم کردکوی- بندرترکمن به طول 8 کیلومتر، تعریض محور آق قلا به گنبد به طول 20 کیلومتر، بهسازی محور اصلی رامیان – اولنگ به طول 10 کیلومتر و تعریض و احداث بزرگراه در محور گالیکش – تنگراه به طول 10 کیلومتر است.

وی طول این پروژه‌ها را 53 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در گذشته تنها 10 کیلومتر آن جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داشته که با پیگیری‌های مسئولان استانی و ملی این میزان به 53 کیلومتر افزایش یافته است.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان اظهارداشت: کمربندی گرگان نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل استان است که از اهمیت ویژه‌ای برای رونق اقتصادی منطقه برخوردار است و در تلاش هستیم تا این پروژه هم جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

مبارک قدم، اهمیت تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر از کمربندی گرگان را به جهت ایجاد منطقه آزاد و بندرخشک اینچه برون و ازدیاد ترافیک ترانزیتی از این مسیر و تحقق مطالبات مردمی، لازم و ضروری دانست.

213 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های راهسازی گلستان نیاز است

نماینده مجری کل در استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 70 درصد از عملیات اجرایی پروژه های راهسازی استان انجام شده است، گفت: 213 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است تا مسیر اصلی و تقاطع های آن را تکمیل کنیم.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: در حال حاضر 173 کیلومتر از پروژه‌های استان در حال بهره برداری است و 25 کیلومتر دیگر از آن در سال جاری به بهره برداری می رسد.

توسعه حمل و نقل هوشمند از برنامه های اولویت دار سازمان راهداری است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان نیز، توسعه حمل و نقل هوشمند را از برنامه های اولویت دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سال جاری بیان کرد و گفت: این سازمان بدنبال این است که هر چه سریع تر سامانه های برخط و لحظه ای حمل و نقل کشور را الکترونیکی و هوشمند سازد.

مهدی میقانی همچنین آماری از حجم تردد در محورهای ارتباطی استان در سال گذشته و چهارماهه نخست سال 95 ارائه کرد و افزود: در سال گذشته 96 میلیون وسیله نقلیه با سرعت متوسط 78 کیلومتر در ساعت در محورهای استان تردد داشته اند.

وی افزود: بیش از هفت میلیون خودرو در چهار ماهه سال جاری وارد استان شدند که بیشترین نرخ تردد در محور گرگان- علی‌آباد کتول و گرگان- کردکوی و بالعکس بوده است.

زیرساخت‌های فرودگاهی استان گلستان توسعه می یابد

مدیرکل فرودگاههای گلستان نیز از توسعه زیرساخت های این بخش در حوزه حمل و نقل استان خبر داد و گفت: نصب دستگاه ILS در فرودگاه گرگان یکی از این زیرساخت هاست که به زودی انجام می‌شود.

تیمور امیری افزود: با نصب این دستگاه، پروازها در شرایط نامساعد جوی به لحاظ کاهش دید قادر به فرود هستند و به همین سبب لغو پروازها کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: توسعه و ساخت و ساز در ترمینال فرودگاه گرگان نیز یکی دیگر از این زیرساخت هاست که به طول 9 هزار کیلومتر در حال انجام است و هم اینک 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیری همچنین از افزایش پروازهای داخلی به عنوان بخشی دیگر از اقدامات زیرساختی فرودگاهی استان نام برد و گفت: هم اکنون 51 پرواز داخلی ورودی و خروجی در مسیرهای تهران- گرگان – زاهدان- مشهد و یک پرواز برون مرزی به نجف اشرف در فرودگاه گرگان فعال است.

پروژه دوخطه کردن خط ریلی بندرگز تا سبزدشت آغاز شده است

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور هم به پروژه دو خطه کردن خطوط ریلی مسیر بندرگز تا ساری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به علت کیفیت پایین خطوط حوزه استان گلستان، پروژه دو خطه کردن این خط از مسیر بندرگز تا سبز دشت شروع شده است.

حمید رضا قربانی افزود: با بهره برداری از این خطوط، شاهد افزایش ایمنی حرکت قطار، رفع تقلیل و افزایش سرعت سیر قطار و ظرفیت ترافیکی مسیر ریلی و کاهش مسدودی خط خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه احداث خط دوم بندرگز به سبزدشت به طول 35 کیلومتر و با اعتبار 107 میلیارد تومان یکی از بزرگترین پروژه های در حال اجرای منطقه است، ادامه داد: با پایان اجرای این طرح سرعت قطارها به 140 کیلومتر افزایش می یابد و این پروژه مهم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.