۸۴ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید گلستان پرداخت شد

حسینقلی قوانلو شامگاه یکشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری و چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای احیاء و کارگشایی در امر تولید به ۵۸ بنگاه تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط در گلستان پرداخت شده است.

وی افزود: ۹۷ درصد از واحدهای صنعتی استان گلستان واحدهای صنعتی کوچک هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: یک هزار و ۵۲۸ واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند که پرداخت تسهیلات به ۷۱۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب و این واحدها به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی به تعداد تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها اشاره و تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰ درصد واحدهای معرفی شده توانسته اند تسهیلات خود را دریافت کنند.

قوانلو با اشاره به اینکه استان گلستان سومین استان در کشور از نظر پرداخت تسهیلات برای احیاء واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات پرداخت شده مربوط به بانک ملی است و بانک ملت و توسعه تعاون کمترین میزان پرداخت تسهیلات در این راستا را داشته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: تا پایان شهریور ماه باید تمام تسهیلات واحدهای معرفی شده به بانک ها پرداخته شود تا واحدها بتوانند این سرمایه را به اشتغالزایی تبدیل کنند.

قوانلو اضافه کرد: اگر چاره‌ای جز تولید و رونق تولید نداریم باید مشکلات حل شود و هنوز برخی موارد و تصمیم‌های گرفته شده به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: عدم پذیرش محل اجرای طرح توسط بانک‌ها به عنوان ضمانت، عدم تمکین بانک‌ها برای ارزیابی مجدد واحدهای تولیدی و محدودیت سقف اعتبار از بزرگ ترین مشکلاتی است در برابر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار دارد که باید در سطح ملی حل شود.