نظریه نظام پزشکی درباره فوت الینای ۶ ساله در گرگان اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمین حقی در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت دختر 6 ساله گرگانی دربیمارستان طالقانی اظهار داشت: براساس نظریه کارشناسی هیئت بدوی نظام پزشکی جراح تبرئه و دیگر عوامل کادر درمانی مقصرشناخته شده‌اند.

وی افزود: پس از شکایت پدر این دختر از کادر درمانی و بیمارستانی طالقانی گرگان، پرونده ارجاعی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به شعبه بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان فرستاده شد و به اتهام سهل‌انگاری در امر پزشکی، رسیدگی شد.

دادستان گرگان گفت: محتویات پرونده، مدارک و سوابق و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان و نظریه کارشناسان هیئت بدوی، پس از چندین مرحله و مصاحبه‌های متعدد با کلیه عوامل درگیر در پرونده به صورت جداگانه توسط هیئت کارشناسی تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

حقی افزود: براساس نظر هیئت بدوی و سایر قراین و مدارک موجود در پرونده قصوری متوجه جراح نیست و رای بر برائت دکتر جراح صادر شده و قصور بقیه کادر درمانی و پرستاری محرز است.

الینا کودک 6 ساله گرگانی چندی قبل برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان طالقانی گرگان بستری شد اما پس از عمل به هوش نیامد و متاسفانه الینا دچار مرگ مغزی شد و فوت کرد.