کشف ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و کشف 31 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سردار علی‌اکبر جاویدان، مبارزه با قاچاق کالا را ضامن امنیت و توسعه اقتصاد ملی دانست و افزود: این پدیده علاوه بر کاهش تولیدات داخلی و افزایش نرخ بیکاری،‌ سبب کاهش انگیزه سرمایه گذاری مولد اقتصادی و گسترش فقر در جامعه و کسب درآمدی کلان برای قاچاقچیان می شود.

وی بروز برخی مشکلات اجتماعی مانند سرقت،‌ اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی را از دیگر عواقب قاچاق کالا در جامعه اعلام کرد و گفت: آثار منفی قاچاق کالا بر بازار ارزی کشور بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده انتظامی گلستان قاچاق فرآورده‌های نفتی را به عنوان یکی از روش های درآمد برای قاچاقچیان دانست و گفت: در همین راستا پلیس با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، موفقیت‌های بسیار خوبی را در این زمینه کسب کرده است.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: ‌با اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی در 24 ساعت گذشته ماموران انتظامی گالیکش موفق به کشف 31 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار داشت: ‌در همین راستا پرونده‌ای تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار هواشناسی گلستان نسبت به بارش شدید باران و لغزندگی جاده‌ها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اخطار هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب به رانندگان در خصوص اختلال در حمل و نقل جاده‌ای هشدار داد.

سرهنگ علی عبدی گفت: براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی و براساس آخرین داده‌های هواشناسی هوای استان گلستان از امروز با بارش شدید باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: این شرایط سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.

سرهنگ عبدی با بیان اینکه براساس اخطار این اداره کل صبح فردا مه آلودگی و کاهش شدید دید در سطح جاده‌ها به خصوص در مناطق کوهستانی را شاهد هستیم.

وی از رانندگان خواست به دلیل اختلال در تردد جاده‌ای بیش از پیش احتیاط کرده و فاصله مناسب با خودروی جلویی را حفظ کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی و امنیت شهروندان می‌شود.

دستگیری سارق حرفه‌ای منازل با 40 فقره سرقت در کردکوی

فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق حرفه‌ای با 40 فقره سرقت در شهرستان کردکوی خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان کردکوی، تیمی ویژه از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود به یک سارق حرفه‌ای سابقه‌دار در شهرستان کردکوی مشکوک و وی را تحت نظر قرار دادند.

سردار جاویدان اظهار داشت: پس از تحقیقات گسترده پلیسی با اطمینان از دست داشتن این فرد در سرقت‌ها، با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

وی افزود:در تحقیقات تکمیلی به عمل آمده، متهم به 40 فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، موتورسیکلت، اماکن دولتی و خصوصی، قطعات داخل خودرو، اعتراف کرد که با تلاش ماموران از تمامی صحنه‌های سرقت بازسازی صحنه انجام گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی برای متهم به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهید.