اردوی بقاء در شرایط سخت در استان گلستان برگزار می‌شود

حسین احمدی اظهار داشت: اردوی آموزشی بقاء در شرایط سخت ویژه تیم های بهداشت ، درمان و توانبخشی منطقه یک کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان گلستان در اردوگاه کشوری مرحوم امیر محمد قاسمی دلند از 27 تا 29 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ در این اردو 80 نفر از عوامل امدادی و تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری از استانهای خراسان رضوی ، سمنان ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی و گلستان  مشارکت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: این اردو به منظور حفظ و ارتقای آمادگی‌های تخصصی، حرفه ای، جسمانی و همچنین هماهنگی عملیاتی و هم افزایی اعضای تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت:  تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط با خدمات سلامت تشکیل شده که برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطرار سازماندهی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این اردو با مباحث آموزشی، سامانه‌های بهداشت و درمان اضطراری، مروری بر بقای عمومی، آشنایی با بسته بقاء، آشنایی با روانشناسی بقاء، تثبیت و انتقال مصدوم، اسکان و سرپناه، جهت‌یابی، نقشه‌خوانی و کار با جی پی اس آشنا می‌شوند.