۷۶ درصد سرقت‌ها ‌در استان گلستان کشف شده است

سردار علی‌اکبر جاویدان در کمیسیون مبارزه با سرقت و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان با تاکید بر به کارگیری راهکارهای پیشگیری از سرقت، اظهار داشت: قوع جرایم حتی جرایم خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد و امنیت روانی شهروندان را دچار اختلال می‌کند.

وی، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان در حوزه سرقت و مبارزه با سارقان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در 6 ماه گذشته 76 درصد سرقت‌های به‌وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی سرقت‌های منزل و همچنین کاهش 28 درصدی سرقت از اماکن در این مدت، تصریح کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی در این بازه زمانی سرقت از مغازه 23 درصد، سرقت از اتومبیل 12 درصد و سایر سرقت‌ها 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان گلستان اظهار داشت: در مجموع در این مدت کشف جرائمی مانند کیف‌قاپی، ‌سرقت داخل خودرو، احشام و کش‌روی در سطح استان به ترتیب 38،‌11، 63 و 19 درصد رشد داشته است.

سردار جاویدان هدف از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را کاهش وقوع جرایم و ارتقاء احساس امنیت عنوان کرد و گفت: گلستان به طور حتم محل امنی برای سارقان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی شهروندان می تواند در پیشگیری از وقوع جرائم به خصوص سرقت موثر باشد، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم و حساس بوده و رسانه‌ها رسالت خطیری در آگاه سازی شهروندان به عهده دارند.

جاویدان، پیشگیری را یک اصل انکارناپذیر در ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: به کارگیری اصل پیشگیری با مجموعه ماموریت‌های ناجا عجین شده و به عنوان اولویت طرح‌ها و اقدامات پلیس در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر به کارگیری روش‌‍‌های کارآمد و استفاده از تکنولوژی در کشف جرایم، اظهار کرد: تجویز روش‌های سنتی در آینده جوابگوی پیشگیری با معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف بلندمدت سازمان، اتخاذ تدابیر به‌روز و کارآمد لازم است، بیان داشت: امنیت مطلوب در سایه تعامل پلیس و مردم به وجود می آید.

سردار جاویدان با بیان اینکه نظر به تغییرات و پیچیدگی جرایم و بهره گیری از نرم افزارها، سخت افزارها و اینکه در مقابله با برخی آسیب‌ها دچار چالش هستیم، تاکید کرد: راهکارهای فائق آمدن بر مشکلات، اتخاذ تدابیر و روش‌های متناسب با تغییرات اجتماعی در جامعه است.

وی، پاسخگویی به مطالبات مردمی را به عنوان محور فعالیت‌های پلیس دانست و گفت: پلیس با استفاده از نقطه نظرات و مطالبات مردمی، طرح‌ها و برنامه‌های سالانه خود را تدوین و در طول سال اجرائی می‌کند.