حقوق‌های نامتعارف ظلم به کشور است

علی لاریجانی عصر امروز در مصلی علی‌آباد و در دیدار با مردم و نخبگان شهرستان علی ‏آبادکتول با تاکید بر خدمت خالصانه به مردم و با با ابراز علاقه‌مندی از دیدار صمیمانه با مردم اظهار داشت: شنیدن صحبت‌های مردم همیشه برای من لذت‌بخش است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور افزود: ما در کشور 95 هزار مدیر داریم که 400 نفر حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع حقوق‌های غیرمتعارف در مجلس تصریح کرد: این که در کشور برخی افراد حقوق‌های نامتعارف بگیرند ظلم به کشور است.

لاریجانی اظهار داشت: برای بنده افتخار بود که امروز توفیق دیدار شما را در ایام متعلق به رسول‌الله داشته باشم.

وی تصریح کرد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند در 3 چیز نباید خیانت کرد که نخستین و مهمترین مورد خالصانه کار کردن برای خدا است. بسیاری از ما و شما در کشور کارهایی را انجام می‌دهیم که متأسفانه به اعمال نفی رسیده و اگر در دنیای امروز برای منافع به یکدیگر حمله نکرده و با نیت خالص کار انجام دهیم مطمئناً برکات آن را خواهیم دید.

رئیس مجلس بیان داشت: نیت و کار خالص فقط در عبادت نیست بلکه نگاه به پدر و مادر یا رفع مشکل همسایه و همچنین در روابط اجتماعی کار خالصانه انجام دادن جزو عبادت محسوب می‌شود.

لاریجانی دومین عامل را وفاداری خالصانه نامید و گفت: ما باید برای خیرخواهی و وفاداری خالصانه یکدیگر را نصیحت کنیم و نقد درست کردن جزو ضروریات است. باید میدان برای آزادی فکر وجود داشته و قصد اصلاح امور باشد. برخی از زوایا در کشور ناقص است و تعادلی در آن وجود ندارد که با بیان کردن مشکلات این زوایا از طرف مسئولین باعث رفع آن خواهد شد.

وی با اشاره به حقوق‌های نامتعارف در کشور اظهار داشت: عده‌ای در کشور حقوق نامتعارف دریافت می‌کنند که این عمل ظلم به کشور و نظام است و رهبر معظم انقلاب موضوع را در عید سعید فطر و بعد از آن مورد تاکید قرار دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ما در مجلس اقدام مؤثری انجام دادیم و از طرف دیوان محاسبات حقوق تمام مدیران کشور مورد بررسی قرار گرفت و هیچ استثنایی در هیچ ارگانی وجود نداشت.

لاریجانی اضافه کرد: در گزارش‌های رسمی از 93 تا 95 هزار مدیر در کشور مشخص شد 400 نفر از این مدیران تخلف کرده و حقوق نامتعارف دریافت می‌کردند البته برخی از این 400 نفر وام‌های قرض‌الحسنه گزاف گرفته بودند که نباید این کار صورت می‌گرفت.

وی گفت: بعد از گزارش از طرف دیوان محاسبات به این مدیران ابلاغ شد تا این حقوق‌های نامتعارف را برگردانند وگرنه ظرف مدت 2 ماه به دادگاه معرفی خواهند شد؛ که از این تعداد فقط 4 نفر این حقوق‌ها را بر نگرداندند که قرار است برای این افراد دادگاه تشکیل شود و به نظر می‌رسد این اقدام در مجلس کار بسیار مهمی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید کاری می‌کردیم که این تخلفات در آینده صورت نگیرد و بر همین اساس طرح یک فوریتی در هفته گذشته در مجلس مطرح شد تا حد و حدود مقررات حقوق مزایا چه به طور مستمر و مستمر مشخص شود و بیش از آن تخلف واقع شود.

لاریجانی اضافه کرد: البته در کشور کسانی هستند که در مناطق محروم خدمات را ارائه می‌دهند که این افراد ممطئناً با افرادی که در جاهای خوب فعالیت دارند یکسان نخواهند بود ولی حدود آنها باید مشخص باشد.

وی مورد بعدی را حضور و مشارکت همیشگی در اجتماع مسلمانان برشمرد و گفت: این هم مسئله بسیار مهمی است و ما باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم با حضور در اجتماع مسلمانان گام‌های مهمی برداریم تا هم قلوب مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌تر شود و هم از لحاظ معنوی پیوندها به هم نزدیک گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمازهای جماعت در کشور گفت: در حال حاضر نمازهای جماعت آنطور که باید پر رونق باشد نیست و حرکت‌هایی که حجت‌الاسلام قرائتی انجام دادند حرکت‌های اساسی است تا نماز جماعت در همه بخش‌ها رایج شود. ما باید به جوانان توصیه کنیم تا در مساجد حضور یابند و آنان را پایگاه خود قرار دهند تا در کنار عبادت باعث انجام کارهای معنوی شوند.

لاریجانی بیان کرد: از این سفر دستاوردهای خوبی داشتم و در بخش‌های مختلف توانستیم نظرات و مشکلات مردم را جویا شویم البته در کنار این نمایندگان مجلس استان افراد فهیم و پرتحرک هستند و در فراکسیون‌های مختلف حضور فعال دارند که این حضور فعال آنان باعث رفع مسائل و مشکلات منطقه و استان خواهد شد.

وی در مورد برنامه ششم و برنامه‌های استان گلستان بیان داشت: برخی از نکات استان گلستان که توسط نماینده شما و فرماندار عنوان شد در برنامه ششم مورد توجه قرار خواهیم داد و رویکرد ما در این برنامه طی کردن سیر آبادانی به استان‌های کمتر برخوردار است تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب برای توسعه و قدرت توسعه‌گری این استانها استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد مصوبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را در اختیار دولت قرار دادیم تا برخی از مشکلات در زمینه بهداشت، سلامت و معوقات فرهنگیان پرداخته شود و همه بدهی‌ها به پیمانکاران وصول گردد که باعث رونق می‌گردد؛ همچنین افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان بدهی بانک دارند هیچگونه جریمه پرداخت نخواهند کرد و این باید در استانها اجرا شود و از استاندار می‌خواهیم این مورد را در استان به جد دنبال کنند.

لاریجانی در مورد سرمازدگی اخیر محصولات کشاورزی بیان داشت: از منابع مجلس که دولت در اختیار دارد را پیگیر هستیم تا به آسیب‌دیدگان و کشاورزان پرداخت‌هایی داشته باشیم ولی باید در عرصه کشاورزی بیمه کشاورزی به جد دنبال شود که اگر مشکلی باشد مطمئناً با بیمه قابل حل خواهد بود ولی متأسفانه این فرهنگ در بین کشاورزان ما تقویت نشده و باید این کار مورد توجه واقع شود تا گردش کار نفس‌گیر با خدمات راحت‌تر از بین رود.

وی در مورد مشکل کمبود آب و سرمایه‌گذاری بهینه در بخش صنعت افزود: در مورد مشکل آب و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت پیگیر هستیم و ان‌شاءالله برای روستاها بتوانیم وضعیت اقتصادی مناسبی را فراهم کنیم تا روستاهایی که از وضعیت اقتصادی نامتوازن برخوردار هستند بتوانند از این ظرفیت و امکانات برای آبادانی استفاده کنند و در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری و افزایش میزان تولید مطمئناً بیکاری و مشکلات آن نیز مرتفع خواهد شد.