کمبود امکانات در سازمان آتش‎نشانی گرگان رفع شود

سید محمد قدس مفیدی امشب در سیصد و چهل و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان ضمن تسلیت به جامعه آتش‎نشان‎های کشور در خصوص به شهادت رسیدن تعدادی از آتش‎نشانان حادثه پلاسکو اظهار داشت: جدا از موضوع اظهار تاسف، جا دارد بیش از پیش به ابعاد فنی و مهندسی و در بخش مدیریت بحران و آتش‎نشانی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر کمبود وسایل در سازمان آتش‎نشانی وجود دارد نیاز است در راستای رفع آن  برنامه‎ریزی شود و همچنین باید در ساختمان دستگاه اطفاء حریق  و اعلام حریق را اجباری کنیم.

رئیس شورای شهر گرگان اظهار داشت: ساختمانی که در تهران فرو ریخت 54 سال عمر داشت و این ساختمان براساس هیچ یک از آئین‎نامه‎ها ایمن نبود واگر چه این ساختمان را خارجی‎ها ساخته بودند اما نمی‎توان گفت که این ساختمان ساختمان مستحکمی بود و اخطاراتی را چندین بار شهرداری داده بود و مسئولان و صاحبان این ساختمان این اخطارها را جدی نگرفته بودند.

قدس مفیدی تأکید کرد: این نشان می‌دهد باید حتما اخطار جدی به ساختمان هایی بدهیم که قدمت آنها زیاد است و لازم است نگاه جدی به حوزه مقاوم سازی داشته باشیم.

مفیدی یادآور شد: گر چه بین اسکلت فلزی یا بتنی تفاوت چندانی در آئین‎نامه ندارد اما مقاومت ساختمان‎ها با اسکله بتنی مستحکم‎تر است و اگر ساختمانی حتی خارجی‎ها بسازند اگر ملاحظات فنی آن توجه نشده باشد سبب حادثه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان افرادی که به لحاظ بعد فنی و مهندسی مانند تهران نیستیم اما مهندسانی داریم که در این بخش  فعالیت می‎کنند و می‎طلبد نگاه جدی به حوزه مسائل فنی ساختمان داشته باشند تا  حادثه دلخراشی را در گرگان شاهد نباشیم.