طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس گنبدکاووس اجرا می‌شود

فرج الله رزاقی عصر امروز در جلسه توجیهی تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: 3 پایه دانش آموزی در شهرستان گنبدکاووس از امروز در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت می‌کنند.

وی افزود: این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش و وزارت کشور تدوین شده و مقرر شد که پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این طرح از امروز آغاز می‌شود و قرار است تا پایان بهمن ماه در مدارس این شهرستان ادامه داشته باشد.

رزاقی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبدکاووس بیش از 61 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند، گفت: سال  گذشته آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در بین 14 شهرستان استان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 15 آیتم رتبه نخست استانی را کسب کرد که این نشان دهنده توجه مدیران به این حوزه است.

وی افزود: امسال این حوزه از سوی معاون استاندار گلستان و فرمانداری ویژه گنبدکاووس در سطح کل مدارس رصد می‌شود و شما مدیران باید برنامه‌هایی در این حوزه داشته باشید.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: طرح اجتماع محور که در آن مدیران مدارس آسیب‌های اجتماعی مدرسه خود و اطراف آن را شناسایی کرده و با همکاری دستگاه‎های ذیربط مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و غیره برای کاهش و رفع آن اقدام می‎کند، در مدارس اجرا می‎شود.